Annons

vit blir lite solbränd

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag har flera foton där de flesta är lite solbrända och en ung man som inte är det. Han har dessutom rakat av sig håret vilket gör att han ser ännu mer vit ut på huvudet. Alla herrarna har mörka kostymer vilket oxå förstärker effekten.

Hur ska jag ENKELT kunna göra för att den unge mannen ska bli åtminstonde lite mindre vit och utmärkande på bilderna.

Visa bilden eller ännu hellre lägg upp den någonstans så att man kan ladda ner den, så kanske man kan svara bättre. Alla bilder har ju olika förutsättningar.

Vill du inte det så prova att göra ett nytt lager och maska bort allt som inte är hud. Mörka sedan ner det vita med ex levels. Efter det så kan man ställa in kloningsverktyget så att det bara klonar färgen. Måla sedan över färgen från någon annan. Sist så kan du minska opaciteten på lagret tills det ser "äkta" ut.

Visa bilden eller ännu hellre lägg upp den någonstans så att man kan ladda ner den, så kanske man kan svara bättre. Alla bilder har ju olika förutsättningar.

Vill du inte det så prova att göra ett nytt lager och maska bort allt som inte är hud. Mörka sedan ner det vita med ex levels. Efter det så kan man ställa in kloningsverktyget så att det bara klonar färgen. Måla sedan över färgen från någon annan. Sist så kan du minska opaciteten på lagret tills det ser "äkta" ut.

Tack för tipset. Nej, jag vill inte lägga upp bilden.
Jag ska testa så som du skriver!

ANNONS
Götaplatsens Foto