Annons

Program för bildgallerier på webben

Produkter
(logga in för att koppla)

esy65

Aktiv medlem
Hej!

Jag har inte uppdaterat min hemsida på 'evigheter'. Massor av bilder ligger och väntar på att läggas ut...
MEN... tidigare har jag kört med ren html. Detta tar för mkt tid för mig.

Så jag e på jakt efter en enklare lösning för mina framtida gallerier.
Lightbox ser jag lite här och där på olika hemsidor... Men jag vill inte att bilderna ska komprimeras, tappa skärpa, färgmättnad osv + att det ska inte gå att 'resiza' dom till ett större format.

Visst, jag kan nog googla mig fram till nåt men vill först höra om ngn här har bra tips?...

Tack på förhand!
/den late ;)
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Adobe Lightroom 2 har jag just gjort några webalbum, funkar lysande. och om man ändå har det så varför inte.
 

photoboy

Aktiv medlem
Jag är jättenöjd med denna, som visserligen kostar en hundralapp eller två, men det går att justera den ganska mycket :)

http://www.monoslideshow.com

Du kan se två olika konfigurerade exempel på min hemsida (den kräver senaste flash)

http://citystudios.se
Den stora bilden på första sidan byts efter ca 5 sekunder, det är gjort med monoslideshow, liksom även bildgalleriet som poppar upp om man klickar på 'fotat hos oss, klicka för bildgalleri'.

/Tomas


Hej!

Jag har inte uppdaterat min hemsida på 'evigheter'. Massor av bilder ligger och väntar på att läggas ut...
MEN... tidigare har jag kört med ren html. Detta tar för mkt tid för mig.

Så jag e på jakt efter en enklare lösning för mina framtida gallerier.
Lightbox ser jag lite här och där på olika hemsidor... Men jag vill inte att bilderna ska komprimeras, tappa skärpa, färgmättnad osv + att det ska inte gå att 'resiza' dom till ett större format.

Visst, jag kan nog googla mig fram till nåt men vill först höra om ngn här har bra tips?...

Tack på förhand!
/den late ;)
 

Tomas Töråsen

Aktiv medlem
Tänkte ställa ungefär samma fråga för ett tag sedan, nu är dock min sida så gott som klar och jag slipper gärna börja om me eländet =)

Men av ren nyfikenhet. Jag testade lightrooms webgallerier, några andra java och flashvarianter.
Hittade inte funktionen i nån av dom, för att få bilderna i orginalstorlek. I Lightroom står det small, medium och large eller nåt sånt på bildstorlekar. Vad är det lixom? Det kan väl knappast vara en kul begränsning för fotografer som interpolerar och skärper efter en viss storlek, att sen programmet smetar ut bilden i en annan storlek än man bestämt sig för.

Nån som vet om det går att komma runt i LR?
 

esy65

Aktiv medlem
Måååånga riktigt bra bilder i Gefle Dagblads-mapparna!
Tack för titten!
Thanx! :)
Hade jag ork, skulle jag sänka kontrasten på många av dessa bilder.
Känns som JalbumWin ökar den ngt (eller så e det min skärm) + att bilderna e även dom hårt redigerade för sk dasspappertryck.
 

Ludix

Aktiv medlem
Kan någon förklara hur man laddar upp webbalbum med LR2? Kommer bara upp error efter en stunds uppladdning.
 
ANNONS