Annons

Majträff vid Skutberget (grill & foto?)

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Så värst välplanerat är det inte nu när jag skriver, men det har nämnts några gånger att vi kunde träffas i stugan jag har vid Skutberget. Där är toppenfin miljö runt om. Bergstomt med "husekorre" för djurfotografen, sjö och skog för landskap och massor av natur. Sen finns ju en camping nära för den som föredrar att plåta husvagnar eller bilar och det finns t o m ett nudistbad för smyg eller nakenfotografen. Något motiv för de flesta fotografkategorier alltså:)

Lördagen 28 maj skulle vi kunna träffas där. Några grillar finns och som sagt en del att plåta.

Kommer ni? Tidsförslag? Andra tankar?
 
Jag tycker det här låter trevligt och särskilt då det här med smygfotograferingen! :eek:) Ska bli kul att se vad som händer när de upptäcker att 8-10 fotografer ligger på rad och plåtar!

Nä, allvarligt talat så är det en jättebra idé! Jag kommer definitivt om tiderna passar, har inte hunnit kolla det ännu. Fast eftersom du är ute i så god tid så går det nog att ordna. Låter som om det skulle behövas en heldag, kanske?
 
Sorkarna då?

Näää... dit törs jag inte åka! Där vimlar det ju av sorkar!
Allvarligt talat kan jag inte den helgen. Öland...
//Anders
 
Ska kolla kalendern på måndag, för jag vill nog gärna med men vet inte riktigt än om jag kan.
 
Airbus skrev:
WOW, Wermlands Fotografiska Sällskap,

Hur många är ni på WFS?

Hej!

För närvarande är vi 37 stycken och när du går med så blir vi 38! För det gör du väl? Vi har himla trevligt på våra träffar. På träffarna har vi varit allt från 3 personer till omkring 15.

Du kan kolla på den här sidan om du vill bli medlem (vilket jag hoppas).

Du kan också gå in på min profilsida, där finns (längst ned) en lista på alla medlemmar.
 
28:e verkar jag vara ledig och ska försöka komma.
Ska på årsmöte på fredagen och beror väl på om jag har nyktrat till så pass på lördagen..=)
Ska göra ett seriöst försök i alla fall...


/Tommy
www.gekko.se
 
Jo, men det ser ut som att jag kan vara med! Sambon har jour så det blir Värmland den helgen.
 
Jag vill åxå följa med!

Kan som vanligt inte säjja nåt så här långt i förväg, men jag vill med i alla fall.
 
Det jä**igaste av allt med just det datumet jag sagt nu är att min mormor som fyller 90 veckan efter bestämt sig för att firas just den dagen. Hon är iof pigg så jag kan slinka in senare på kvällen också men tiden vid Skutberget behöver planeras..

Antingen Lördag som tänkt med att vi packar ihop tidigt vid ca 17 eller så kör vi så kör vi en annan helg då vi kan hålla igång ända till nattfoto om vi känner för det. Förslagsvis 4 juni isf om vi ska satsa på närliggande Lördagar.

Vad tycker ni?
 
4 juni skulle passa bättre för mig med. ( morsan fyller 60 och ska ha öppet hus den 28 )
 
Nepp...den 4:e kan jag tyvärr inte vara med då jag är i U-a den helgen.
 
Jag skulle helst vilja ändra till 4:e så slipper vi stressa därifrån. Det verkar kanske vara det datumet som passar de flesta också?

För min del kan vi träffas hur tidigt som helst och avsluta hur sent som helst om vi kör 4:e.

Tidsförslag? (när träffas vi?
Vill ni grilla?
Annat?

Fotomotiv finns nog alla dygnets timmar, 2 grillar finns varav det är tillåtet att lägga kött/korv på ena (den andra är min;)), husekorre och hackspett brukar synas för djurfotografen, inget rinnande vatten men dunkar samt diskbaljor men papperstallrikar, engångsglas om vi blir många, ingen stereo innan stugan är bebodd men gitarr och ett munspel finns om någon är beroende av musik till grill;)

Duger det och du kan komma 4 juni så kopiera och skriv in dig på listan nedan i ett nytt inlägg.

Alla är välkomna!

1. Lotta Elofsson
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
osv..
 
1. Lotta Elofsson
2. Cyrus Swire
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
osv..

Vet inte vad jag skriver upp mig på da men!
Vad i guds namn gör ni på dessa "sekt/foto" möten?
 
1. Lotta Elofsson
2. Cyrus Swire
3. Johan Asplund
4. tony Bergh
5.
6.
7.
8.
9.
osv..
 
ANNONS