Annons

Majträff vid Skutberget (grill & foto?)

Produkter
(logga in för att koppla)
hade vart väldigt trevligt. dock är jag i norge och flugfiskar då. får passa in ngn av de andra gångerna istället.
 
Japp, nu är det klart! Jag kan komma den 4 juni och det ska bli hur kul som helst! Jag kan också tänka mig att börja hur tidigt som helst och sluta hur sent som helst! :eek:)

1. Lotta Elofsson
2. Cyrus Swire
3. Johan Asplund
4. tony Bergh
5. Hans Svensson
6.
7.
8.
9.
osv..
 
Åh, jag kommer sakna dig Lina men önskar dig såklart en kul logdans iaf.

Kul att vi ändå blir några stycken:) Tar ni med målarkläder förresten? Det finns vissa behov och färgburkar där ute;)

Äh, vi kör väl lite roligare ändå så det var inte allvarligt menat, bara en förvarning om att ni inte får plåta stugans fasad..

Vilken tid ska vi träffas tycker ni?

Fler är välkomna också såklart. Fortsätt skriv på listan om ni kommer bara..

Vägbeskrivning får ni när det är dags. Det är simpelt att hitta dit.

(Jag har med mig yngsta fotografen här hemifrån också. Pontus 5 år.. Han har kamera och borde väl därför vara godkänd i wfs?;))
 
Senast ändrad:
För min del kan vi gärna börja tidigt, typ vid 10.00 eller så. Om vi börjar i stugan kan vi ju säga att folk kan droppa in under en timmes tid efter 10.00 eller kanske till och med ännu längre. Så blir det lite flexibelt. Men det känns ändå som att vi bör utnyttja dagen. Föreslår att vi börjar med en fika. Det är ett bra sätt att utnyttja tiden på!
 
WFS) (Picture skrev:
Föreslår att vi börjar med en fika. Det är ett bra sätt att utnyttja tiden på!
10.00 med flexinkomst timmen därefter låter bra som start för min del med.

Kaffe kan jag bjuda på och några småkakor eller så till det (för det blev storbakat i morse.) Duger det så behöver ni inte ta med något fika..
 
Oki, utan protester är 10.00 med flexingång någon timme framåt spikat.

Vägbeskrivning:
Hmm, vart ska jag börja? Skutbergsmotet från E18 räcker va?
Där kör ni mot skutberget men inte ända fram till campingen utan tar av på Bomstadvägen. Några hundra meter fram på den finns en lada (numer verkstad) på vänster sida vid vägkorsningen mot campingen.
En stor ful gul skylt med blå text om Bomstadsbadet finns också där och precis mitt emot ladan och skylten går en barrig körbar stig in i skogen till höger. Den korsar elljuspåret och ca 100m rakt fram ligger stugan. En röd med vita knutar på bergstomt.

Det finns inte många stugor att förväxla med eftersom det är den första ni kommer till.

Låter lätt som en plätt att hitta va?;)

Skulle det köra sig kan ni ringa på min mobil. 070-975 40 52


Ses på Lördag. Fler är välkomna också!
bara att fylla i här i tråden om ni kommer.
 
AAAAAaaaarrrrrrrggghhhh

Tyvärr har jag fått förhinder på lördag. Jag dyker alltså inte upp.

Hoppas ni får det trevligt
Johan
 
En till...

Jag som alldeles nybliven stolt medlem av WFS tar också chansen att dyka upp på Skutberget!

1. Lotta Elofsson
2. Cyrus Swire
3. Johan Asplund
4. tony Bergh
5. Hans Svensson
6. Bengt Andréasson
7.
8.
9.
osv..
 
Johan, synd men en annan gång är det du som kan..

Välkommen både i WFS och till Skutberget Bengt:)


Jag drar ut till stugan i morgon så från em då nås jag lättast på mobil om ni har funderingar. Datorn lämnar jag hemma. Lättare att vara ledig så;)

Apropå grillning. Ska vi grilla?
Jag erbjuder mest bara groddar och bönor så vill ni ha annat att lägga på grillen föreslår jag att var och en tar med det den vill äta isf.
Ni som är köttätare kanske kan prata ihop er här om det. Grönsalladallad som tillbehör bjuder jag på.

Ring om det är något eller om ni har svårt att hitta. 070-975 40 52

Förresten. Jag har som sagt med Pontus 5 år.

Både barn och vuxna är välkomna. Bara att fylla i listan för den som känner för det alltså.

Sätter på kaffe kl. 10.00 och dukar lilla kakfatet.
 
OT! (EF 100 2,8 macroägare?)

Kom på en grej. Med OT-varning..

Råkar det vara någon som kommer som har ett EF 100 2,8 macro som jag skulle kunna få testa några skott med där? Jag är shoppingsugen men har aldrig känt på den optiken och butiken i K-d har inget sånt hemma..

Snälla, ta med det isf om jag kan få testskjuta lite.
 
Så många som trotsade regnet blev vi inte men trevligt hade vi. Fikade, plåtade och käkade men grillningen bestod av korv på spett i öppna spisen.

Bildskörden var inte heller något vidare. Inte för mig iaf som hade 20 filer varav 0 roligare än till familjealbumet..
Ser fram mot att få se Hans tallstammar.
 

Bilagor

  • skak.jpg
    skak.jpg
    43.3 KB · Visningar: 106
Och nyaste wfsaren som reste ända från Göteborg.

©Pontus Elofsson
 

Bilagor

  • bengt.jpg
    bengt.jpg
    43.2 KB · Visningar: 107
Fast bättre än bildskörden var kantarellmackan på kvällen:)

Glömde tyvärr plåta den innan jag lade den i pannan.

(Knepig sommar när höstsvampen tittar fram redan i juni..)
 

Bilagor

  • kantareller.jpg
    kantareller.jpg
    43.9 KB · Visningar: 104
Ja uvva vikket väder!

Logdansen jag skulle på blev, pga vädret, i siste sekund en slaktbofest...vi föredara att kalla det sommarfest...

Kul vad det i alla fall, hoppas ni hade det bra i blöta med! Kul att få se lite bilder Lotta och Pontus...fler efterlyses! :)
 
Lotta efterlyste en bild på tallstammar, så här kommer den! Visserligen mest björkstammar men tallstammarna syns i bakgrunden. Bilden finns förresten också bland mina utlagda bilder här på fotosidan om någon vill se den i lite bättre storlek.

Strandskogen var helt oemotståndlig och jag längtar redan tillbaka! Massor av tack till dig Lotta, det var en supertrevlig dag. Får du fotolust och vill ha fotosällskap någon mer gång ute vid sommarstugan så säg till. Har jag möjlighet så kastar jag mig in i bilen och drar iväg!
 

Bilagor

  • skakbild-skutberget-liten.jpg
    skakbild-skutberget-liten.jpg
    56.2 KB · Visningar: 84
ANNONS