Annons

Erfarenhet av National Geographics väskor?

GustafP

Aktiv medlem
En stor näthandel har specialerbjudande just nu på National Geographics växkor. Hur är de i kvalitet tycker ni som har erfarenhet?

Jag rör mig mest i stadsmiljö så de behöver inte kunna utstå några alltför krävande vildmarksstrapatser :)
 

smilfinken

Aktiv medlem
Jag har en axelväska (NG2345), den funkar bra och känns gedigen. Köpte den mest för att den inte skriker "FOTOVÄSKA, STJÄL MIG" när jag skulle resa, men den har kommit till användning rätt ofta även till vardags och har inte gått sönder än. ;)

Ytterväska med praktiska fickor, vadderad lös innerväska med lock och löst regnskydd. Inte billig, men någorlunda prisvärd och smarta detaljer.
 

michap

Aktiv medlem
Jag har en ryggsäck i mellanstorleken som jag köpte av samma anledning som smilfinken. Även jag tycker att den känns mycket bra kvalitetsmässigt sett. Den är kanske inte superpraktisk, men absolut inte opraktisk. På det hela taget så rekommenderar jag den starkt!

/Micha
 

pet

Aktiv medlem
Jag har en axelväska (NG2345), den funkar bra och känns gedigen. Köpte den mest för att den inte skriker "FOTOVÄSKA, STJÄL MIG" när jag skulle resa, men den har kommit till användning rätt ofta även till vardags och har inte gått sönder än. ;)

Ytterväska med praktiska fickor, vadderad lös innerväska med lock och löst regnskydd. Inte billig, men någorlunda prisvärd och smarta detaljer.
Har också en NG-axelväska fast modellen NG2477 och kan bara hålla med...har under åren jag ägt den har den använts väldigt flitigt och jag har inte varit speciellt rädd om den...trotts det har den inte gått sönder eller börjat se speciellt sliten ut...som sagt GN-väskorna är snygga(om man gillar den stilen),diskreta och håller hög kvalité dock kanske inte dom allra bekvämaste och "smartaste" väskorna.
 

bengt-re

Aktiv medlem
jag har en NG 2475 och kört med den nästan varje dag i ett års tid nu - den håller bra och fungerar bra. Inget att klaga på alls faktist.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag har axelremsväskan i medium sedan några år (den grönaktiga då, har sett att det kommit några andra också gråaktiga eller vad det var). Mitt största klagomål är de odugliga metallspännena på axelremmen. De håller helt enkelt inte längden utan de blir längre vartefter, eller blev rättare sagt. Jag tröttnade och sydde en tråd i samma färg som remmen tvärs övervid båda spännena så att de håller längden. Nu vet jag inte om de gjort något åt spännena sedan jag köpte väskan, så det här kanske inte är ett problem längre.

Annars är jag väl nöjd med den även om den av förklarliga skäl inte är något under av ergonomi. Dock börjar den bli lite anfrätt längs ena sömmen (som ju står ut lite) på baksidan som skavt mot mitt ben. Det är långt tills något går sönder, men det har gått igenom första tyglagret där. Jag är lite osäker på när jag köpte väskan så här på rak arm, men det borde vara sent -06 eller tidigt -07.
 

b1967

Aktiv medlem
Jag har en axelväska medium och en liten och jag är supernöjd med bägge.
Den vadderade insatsen för kameran i axelväskan medium passar dock inte allt för stora kameror och objektiv. Min Olympus E-620 jag hade innan var den perfekt för, men nu har jag en D7000 och den är nästan för stor för att man smidigt skall kunna lägga ner och ta upp den.
Men det är en kanonväska som är tålig och snygg. Hade den som handbagage under en månad i Indien och den fick utstå mycket utan att den ens såg sliten ut efteråt. Mitt råd är: KÖP!
 
ANNONS