Annons

Hjälp, 27" eller 21,5" iMac?

Produkter
(logga in för att koppla)

lwestman

Ny medlem
Hej, skulle behöva lite råd. Fyllde 18 igår och då hade min släkt gått ihop och köpt en 27" iMac till mig (lycklig!). Men grejen är den att jag vet inte om jag ska behålla den eller byta till en 21,5". Vi har båda datorerna i skolan, men filmeleverna har 27" och vi fotoelever har 21,5", för att dom tycker att 27" kan bli "för stora" och jobbiga för att redigera foton på. Kan det vara så? Kan det bli jobbigt med en så stor skärm just för bildredigering? Nån med erfarenhet som kan säga plus/minus med båda datorerna (har haft PC hemma och vi fotoelever har precis fått Macarna så har inte hunnit jobba så mycket med dom än)? Hur skulle ni gjort? Har ett par dagar på mig att besluta och är just nu på väg in till skolan för att "känna efter" på båda datorerna, men skulle vara bra att höra lite åsikter också =)

//Lina
 
Man kan väl alltid välja att ha själva bildredigeringsfönstret i den storlek som passar en? Med 27" får du "större" valfrihet.
Byt inte ner dig.
 
Dessutom (så var det i alla fall i förra generationens iMac) är skärmen på 21'5 sämre än den som sitter på 27". Byt absolut inte ner dig
 
ANNONS