Annons

13x18 cm digitalfoton "framkallas" vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

aliquis

Aktiv medlem
Min syster har flera foton som hon dels vill ha ut i 11x15 eller vad som nu är normalt för digitalfoton, men sedan även en del i 13x18 eftersom hon har köpt ramar eller om det var album som har det, och hon vill inte ha dem beskurna eller i 13x17 eftersom hon tycker att det ser fult ut med kanterna.

Så min fråga är var kan man få fotona utskrivna i 13x18 fast med vita kanter? Vilken leverantör har både ok kvalite och pris?

Bilderna är inte redigerade på dator eller har justerade färger eller så så behöver väl inte vara något jättehightech på det sättet. Kameran är en Fuji F30.
 
Det är lätt att välja vita kanter på båda? Crimson såg jag tidigare att folk gillade här med men jag antog att det var för att de tog hänsyn till folks färgprofiler o grejer, de var ju lite dyrare iaf på de mindre bilderna. Skall kolla runt lite på båda, tack.

(Syster har hela 256kbps ner, kanske mindre upp, så det har fått bli min uppgift det där ;/, tror inte hon orkar sätta sig in i var det går att göra heller.)
 
Har inte provat att skriva ut med vita kanter men det finns som ett alternativ, så jag skulle gissa på att man väljer det i en drop down meny eller så.

I tidningen DigitalFoto nr 7 (2007) så har de ett test av olika företag som skriver ut bilder.
 
JensB2 skrev:
Har inte provat att skriva ut med vita kanter men det finns som ett alternativ, så jag skulle gissa på att man väljer det i en drop down meny eller så.

I tidningen DigitalFoto nr 7 (2007) så har de ett test av olika företag som skriver ut bilder.
Verkade vara svårare att få vilket format som helst på ProPrint, de listar ju bara tre standardform men sedan verkar man kunna välja massa olika mm-mått men kanske är så att de bara skär ur de ursprungliga arken eller något då, 12.7 x 18 hamnade iaf på dryga 9kr, känns lite väl dyrt, även om pappret skulle vara Fujis bästa.

På Crimson blev det 3.85 istället, lite bättre, men de är rätt dyra på 11x15 med men kanske är värt det. Gick att välja både fit in och fit out så det är nog inga problem, tack för tipset.

Eftersom Crimson duger åt så många här lär de ju inte vara dåliga hur som helst.
 
nytt på ProPrint

ProPrint har nyss uppgraderat hemsidan med helt nytt beställningssystem. Det är nu hur enkelt som helst att beställa exakt den storlek man vill. Dessutom är alla priser sänkta. En 12,7x18 som du är ute efter kostar numera 3.90kr om du beställer 1st.
http://www.order.proprint.se
 
Re: nytt på ProPrint

matissen skrev:
ProPrint har nyss uppgraderat hemsidan med helt nytt beställningssystem. Det är nu hur enkelt som helst att beställa exakt den storlek man vill. Dessutom är alla priser sänkta. En 12,7x18 som du är ute efter kostar numera 3.90kr om du beställer 1st.
http://www.order.proprint.se
Ser ut likadant som senast när jag var där och det går ju inte alls att välja 12.7 x 18, finns bara 13x17 och 13x19 och sedan specialformat men går ju inte att få dem rätt. Lite surt eftersom jag har spenderat tid med att lägga upp bilderna nu.

Dyra de var på 11x15 med.

Edit: Förlåt, man valde visst 127 mm på den första skalan istället.
 
Senast ändrad:
Min syster tyckte att bilderna blev bra iaf, sidan fungerade dock som skit i opera, deras CSS är väl antagligen sönderbuggad för att fungera med explorer och därför hamnade matt- och blankalternativen allt längre ner på sidan. När man sedan skulle beställa så skalade de om frakt- och betalningsalternativen med hjälp av CSS och javascript skulle jag tro bara det att texten och knapparna helt försvann när effekten var över. Det gick rätt lätt att välja fraktsätt med hjälp av reload på sidan men det många försök innan jag hann välja betalningsalternativ innan de täckte över det med en vit ruta med röda kanter... Lite efterblivet att koda sidor med massa bajs som ändå inte fungerar.

Hon klagade iofs på priset på 11x15 men isf får hon väl fixa sådant där själv, eller hålla käften ;D
 
ANNONS