Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1ds mk II, 5d mk II, 5d, vill testa någon av dessa nära linköping

Mitchy

Aktiv medlem
Är student och antar att de flesta vet hur det är med tillgången till pengar då. Just nu har jag en canon 400D som är och har varit en kamera som ger alldeles utmärkta bilder, har inget att klaga över. Nu börjar den ge upp hoppet om att klara sig genom året och då jag länge varit sugen på en fullformatare tänkte jag ta tag i att försöka hitta en som jag blir nöjd med. Jag lever hellre på enbart ris i ett år än att vara utan en kamera, så enkelt är det.

Så, min tanke är att om det är någon/några människor som har någon av dessa kameror och kan tänka sig att låta mig ta lite exempelbilder(pratar om några få för att få se hur RAW-filerna ser ut i datorn) och klämma på kameran skulle det vara helt otroligt fint. I sådana fall tänkte jag ta bilder med mina egna objektiv(canon 50mm 1,8 eller Tamron 90 2,8 macro) så länge kameran och objektivet inte felfokuserar tillsammans. Självklart kan jag betala en slant för de bilder som tas, alternativt om du gillar hembakat så kan jag ge dig en påse muffins(jag är en jävel på att baka).

Hoppas någon nappar, jag skulle bli störtförtjust!

Tack på förhand
Micke
 
ANNONS