** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Canon prisökningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Osquar

Aktiv medlem
Nikon har inte kommit undan dom heller....... Enligt Kameradoktorn så är den absolut största anledningen kronans störtdykning. Helt plötsligt känns köpet av S400/2.8 TC förra året som ett "klipp"...

/Oscar
 

weru

Aktiv medlem
Vad är det som händer, på Canon med prishöjningar som är utan des like. Vissa har höjt priset Canon R 3 Från 65000 till 77000. Med såna priser kommer folk köpa begagnat.

/ Rune
 

Astacus

Aktiv medlem
Verkar kunna löna sig att leta efter butiker som haft saker i lager ett tag där ”gamla” priser gäller. T.ex tar Cyber fortfarande 42 kkr för 500 PF-objektivet utan att annonsera den som kampanjvara.
Scandinavian Photo och flera andra vill ha 51 kkr för samma optik. Sannolikt har dessa fyllt på sitt lager alldeles nyligen.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Verkar kunna löna sig att leta efter butiker som haft saker i lager ett tag där ”gamla” priser gäller. T.ex tar Cyber fortfarande 42 kkr för 500 PF-objektivet utan att annonsera den som kampanjvara.
Scandinavian Photo och flera andra vill ha 51 kkr för samma optik. Sannolikt har dessa fyllt på sitt lager alldeles nyligen.

Japp, det var så jag fick ett så bra på mitt Tamron 150-500mm förra året. De andra i stan låg redan då ca 3000 högre och nu är det ännu dyrare.

Håh det är kampanj nu på just det objektivet och två Tamron till. 13 990 är ett bra pris för det objektivet som tyvärr bara finns för Sony och Fuji, vad jag vet. Så Cyber håller stilen.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Nu kom R8 och R50. Hur tänker man? En instegskamera för nästan 22.000kr? Den saknar IBIS och man är bnden till Canons optik där RF antigen är mediokra eller väldigt dyra med några undantag. Denna kamera är ju uppföljaren till RP trots allt.
 

pt96hni

Aktiv medlem
Nu kom R8 och R50. Hur tänker man? En instegskamera för nästan 22.000kr? Den saknar IBIS och man är bnden till Canons optik där RF antigen är mediokra eller väldigt dyra med några undantag. Denna kamera är ju uppföljaren till RP trots allt.

R8:an kostar 1499$ sedan så gör du svenska kronkursen att priset blir som det blir. Samma sak med Samsung S23 som lanserades nyligen.

Det som saknas i RF objektiven är lite bra mellanklass objektiv men det skulle jag tro kommer snart.
 

ztenlund

Aktiv medlem
R8:an kostar 1499$ sedan så gör du svenska kronkursen att priset blir som det blir. Samma sak med Samsung S23 som lanserades nyligen.

Det som saknas i RF objektiven är lite bra mellanklass objektiv men det skulle jag tro kommer snart.

Du får lägga på ca 375 i moms innan du jämför. Den delen har inte med valuta att göra utan att vi har rätt hög moms och att priser i USD normalt anges utan sales tax som varierar mellan delstater etc. Att kronan tappat så mycket gör dock inte saken bättre.

En annan aspekt är att tillverkarna uppenbart bygger in mer eller mindre luft i priserna för en hel del produkter, med tanke på att de numera ofta kör kampanjer i en eller flera månader där priset sänks eller det ges ”cashback”.
 

weru

Aktiv medlem
Var sugen på att köpa Canon rf 100-500 priset var då 34, nu var inne cyberphoto om den fans lager. Nu var priset 40490, skaplig höjning, det blir inget köp.
// Rune
 
ANNONS