Annons

3/8-16 försänkt skruv

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns någon som känner till var jag kan köpa en försänkt skruv 3/8-16 minst 24mm lång? Det spelar ingen rull om det är Wittworth eller UNC eftersom det är en kort gänglängd på "muttern". Det handlar om en skruv för fotosammanhang så den kallas ibland för "grov kameragänga". Järnaffärerna här i trakten har bara M-gänga eller några enstaka i rätt dimension men då med vanligt sexkanthuvud.

Jag har kollat på ebay men där säljs det bara i större förpackning och med en frakt som blir hissnande i förhållande till varuvärdet (på en styck skruv).
 
Tjänare!
Jag letade som en dåre efter 3/8 bult för ett tag sen. Till slut fick jag tag på vad jag behövde hos en traktorhandlare. Tydligen är det försäljare av amerikanska traktorer som har det största utbudet, åtminstone där jag bor.
Hoppas Du hittar vad Du söker.

Med Vänliga Hälsningar:
Andreas

Jag undrar om det finns någon som känner till var jag kan köpa en försänkt skruv 3/8-16 minst 24mm lång? Det spelar ingen rull om det är Wittworth eller UNC eftersom det är en kort gänglängd på "muttern". Det handlar om en skruv för fotosammanhang så den kallas ibland för "grov kameragänga". Järnaffärerna här i trakten har bara M-gänga eller några enstaka i rätt dimension men då med vanligt sexkanthuvud.

Jag har kollat på ebay men där säljs det bara i större förpackning och med en frakt som blir hissnande i förhållande till varuvärdet (på en styck skruv).
 
Vanliga villatrappor, de där i furu, brukar vara ihopsatta med försänkta spårskruvar i 3/8-16. Så någon som säljer sådana bör kunna leverera. Eller om du har en egen trappa att plundra ;)

Annars har kanske Sifverts skruv (fast jag hittade enbart metriska skruvar i deras katalog om det måste vara försänkt).
 
Mc-firman BikeLine i Malmö har tumgängad skruv, finns även på nätet. Eller Robbans Speed Shop i Eskilstuna.

JL
 
ANNONS