Annons

3G-Modem till Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar D

Aktiv medlem
Kära vänner!
Jag är i akut behov av ett fungerande 3G-modem till Mac OS, Snow Leopard.
Jag behöver inget abonnemang utan vill bara veta vilket av marknades modem som säkert fungerar.
Några av FS alla medlemmar kör väl Mac får man hoppas ;-)

Tack, och njut nu av våren!
 
Kära vänner!
Jag är i akut behov av ett fungerande 3G-modem till Mac OS, Snow Leopard.
Jag behöver inget abonnemang utan vill bara veta vilket av marknades modem som säkert fungerar.
Några av FS alla medlemmar kör väl Mac får man hoppas ;-)

Tack, och njut nu av våren!

Jag har kört Huawei E220 (från Tre, men andra leverantörer har det också). Det finns olika program för att koppla upp och det smidigaste är att ladda ner drivrutiner och program för Mac OS X från Tre (oavsett vilken operatör du kör). Numera kör jag dock via iPhone 3G, vilket ju också är ett alternativ om du har en sådan (eller någon annan 3G-telefon).
 
Jag behöver inget abonnemang utan vill bara veta vilket av marknades modem som säkert fungerar.

Jag har kört mobilt bredband till min mac sen sommaren -07, och jag har inte haft några problem att hitta kompatibla prylar på den fronten! Kör för tillfället med ett gammalt Huawei E220
 
Jag har ett Huawei E220 (från Tre) och det har krånglat så till den omilda grad att jag gett upp. Det fungerar bra till Tiger, men så fort jag använt det på min MBP så blir den oanvändbart instabil (både under Leopard och Snow Leopard).
 
ANNONS