Annons

70-200 4L slut för stunden?

Produkter
(logga in för att koppla)

virgin31

Aktiv medlem
Tänkte köpa mig ett EF 70-200 4L innan årsskiftet och sedan utnyttja cashbacken (-900kr). Kommer antingen att köpa det via Zebramedia (SE) eller Technikdirekt (DE) för att komma undan lite billigare.

Efter att ha kollat deras hemsidor varje dag i tre veckor börjar jag ge upp hoppet om "min plan", då de inte får in dem i lager verkar det som.

Har Ni någon aning om när de kommer att skickas ut igen till återförsäljarna (tre olika personer på Canon orkade inte bemöda mig med det svaret).

Vet Ni någon annan återförsäljare som ligger likvärdigt i pris (6 930 kr eller 619 Euro) och är seriös. Helst Tyskland pga prisskillnaden.
 
Nu vet jag inte vilket datum som cashbacken går efter men om det är köpedatumet som avses så ska du relativt lugnt kunna beställa idag och begära att få utnyttja cashback-erbjudandet. Köpet har nämligen skett då du har beställt varan och fått orderbekräftelsen (dvs. avtalet har ingåtts).
 
Ja, fast oftast så ställs ju fakturan ut den dagen som objektivet lämnar butiken.. Annars kan man ju få två månader kortare garanti, om man nu råkar få två månaders väntan på objektivet.

Men det går säkert att ordna med.. Men gluggen verkar vara slut på de flesta ställen.. Canon har nog sålt mängder av det..

www.ac-foto.de är annars en bra firma.. har dock inte på lager.
 
Nu vet jag fortfarande inte vilka villkor avseende datum som Canon kör med för cashback-erbjudandet men kom ihåg att vi har två faktiska datum som är juridiskt relevanta:

Datum för köp

Datum för avlämnande (vid konsumentköp den dag då varan kommer i köparens besittning)

När säljaren ställer ut fakturan och annan pappersexercis torde sakna betydelse om man kan bevisa när ovanstående faktiskt inträffade. Dvs. har man fått en orderbekräftelse 2005-12-31 så kan man knappast ifrågasätta att köpet har ingåtts i år, oavsett vad som står på fakturan.

Men, jag vet ju som sagt fortfarande inte om det är köpedatumet som Canon går efter.
 
I vilket fall som helst har jag för mig att alla papper måste vara skickade till Canon innan 2006-01-31 för att man ska få något tillbaka.

EDIT: Saxat från http://www.canonextrapromotion.com/terms.aspx

"Kampanjperioden är från 2005-03-15 till 2005-12-31. Produkterna enligt förteckningen nedan måste ha köpts under den perioden för att vara giltiga för pengar tillbaka. Sista acceptabla poststämplingsdatum är 2006-01-31 och inga anmälningar kommer att accepteras efter 2006-02-15."
 
Hm..kanske missat något, men jag har just köpt en 70-200 4.0L från Dustin.

Gäller "cashback" även mig?? och i så fall var hittar jag information om det?
 
Tack alla Ni som svarat, även om det bara var Jesper som faktiskt svarade på mina frågor.

Har beställt ett objektiv nu på Technikdirekt.de då de matchade det lägsta priset som jag kunde hitta på nätet i Tyskland.
 
ANNONS