Annons

70-200IS eller 85 1.8+135L+1.4ext.

Produkter
(logga in för att koppla)

Anden

Aktiv medlem
Vilket skulle ni välja. Zoomen är ju stor och vit och tung. Fast IS är suveränt.
Hjälp mig att välja... Saknar min 85a och 135a. Sålde dem för att köpa 70-200 IS. Nu har jag fått kalla fötter ang 70-200.

Please give me some advice.

A
 
Ptjaa...allt beror ju på om du vill ha zoom eller inte väl?

Visst väger den en del, men 85a och 135a tillsammans väger ju oxå...+ att du får byta objektiv.

Egentligen är jag fel person att svara på detta kanske då jag har 70-200...som bara åker av när jag använder 50/1.8
 
Precis zoom eller inte, blir frågan.

Jag personligen diggar fasta objektiv, men det är ju knappast ett bra råd;)!

Zoomen är ju fantastisk och att den är vit hör väl inte dit, eller? Är vitt inte bara svårt att hitta om man tappar det i snön och lätt om man tappar i flytande lava,,?

Beror också på vad du fotar,, i många lägen skulle den stora zoomen kännas klumpig i jämförelse med en fast 85!

Jag hade själv idag valt zoomen eftersom jag inte äger zoom, hade jag idag inte ägt fasta linser så hade jag tveklöst gått för det. Men nu har jag oftast tänkt lite tvärt emot när det gäller dettta;)


/MVH Niclas,
 
Du skriver att du saknar dina objektiv som du har sålt.

- Varför saknar du dem?
- Varför har du fått kalla fötter angående 70-200/2.8 IS?

(Förstår inte hur man kan få kalla fötter av ett sånt högklassigt objektiv)
 
Anden skrev:
Vilket skulle ni välja. Zoomen är ju stor och vit och tung. Fast IS är suveränt.
Hjälp mig att välja... Saknar min 85a och 135a. Sålde dem för att köpa 70-200 IS. Nu har jag fått kalla fötter ang 70-200.

Please give me some advice.

A

Lite frågor som kan hjälpa dig.

Vad fotograferar du? Har du behov att ändra utsnittsnabbt utan att slippa byta objektiv och springa fram och tillbaka? Om JA, då är zoomen självklar.

När fotograferar du, vart fotograferar du? Zoomen har IS vilket innebär att du kan handhålla ungefär ner till 1/30s på 200mm. Fotograferar du mkt i dåliga ljusförhållanden så är zoomen ett sjävklart val.

Det hela hänger på vad och vart du fotar.
 
FredrikArvidsson skrev:
Du skriver att du saknar dina objektiv som du har sålt.

- Varför saknar du dem?
- Varför har du fått kalla fötter angående 70-200/2.8 IS?

(Förstår inte hur man kan få kalla fötter av ett sånt högklassigt objektiv)

Vikten och storleken. Sedan syns den betydligt mer än 85an och 135an...

Jag saknar dem för de är suveräna, snabba, smidiga och skarpa.
 
ANNONS