Annons

Analog Kamera reparation/service

Produkter
(logga in för att koppla)

notiX

Ny medlem
Finns det verkligen ingen som reparerar analoga kameror i Sverige? Har en Nikon Fm som jag köpte på tradera. Säljaren försäkrade att allt funkade som det ska. Givetvis funkar inte ljusmätaren samt så funkar inte slutaren vid 1/125 och uppåt. Kontaktade "K-R kameraservice" (de ända jag hittade online) som svarade att de gjorde reparationer och hade reservdelar till min kamera, sedan slutade de svara efter det. Är det bara att ge upp eller finns det någon här som har någon information/tips?

Tack på förhand!
 

Peeter Reep

Aktiv medlem
Finns det verkligen ingen som reparerar analoga kameror i Sverige? Har en Nikon Fm som jag köpte på tradera. Säljaren försäkrade att allt funkade som det ska. Givetvis funkar inte ljusmätaren samt så funkar inte slutaren vid 1/125 och uppåt. Kontaktade "K-R kameraservice" (de ända jag hittade online) som svarade att de gjorde reparationer och hade reservdelar till min kamera, sedan slutade de svara efter det. Är det bara att ge upp eller finns det någon här som har någon information/tips?

Tack på förhand!
Du kan ju alltid höra med Jonas på Analoga kameror.

 

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
Hittade den här sidan. Den är iofs gammal, men...

Det verkar alltså finnas 2 Analoga kameror, den ena AKA K-R. Kameraservice, och både sajterna verkar funkis. Dessutom länkar de till LP Foto, men ser inget om reparationer på deras sajt.

 

Ventures

Aktiv medlem
Problemet är väl främst att det, beroende på fel, saknas reservdelar till äldre kameror och man måste hitta en donatorkamera, vilket kostar nästan som att köpa en som fungerar. Ljustätningar, spegeldämpare och liknande går alltid att ordna. Elektronik och mekanik tillverkas inte till vardagskameror. Möjligen till Leica och liknande.
 
ANNONS