Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Artistfotografering. Bildtips

Produkter
(logga in för att koppla)

Poker

Aktiv medlem
Artistfotografering. dilemma

Jag var och fotade en större festival där en artist spelade.
På denna spelning såg jag till att vara på scenen och få med publik och sådant.

Enligt pressansvarige är det turné-ledaren som bestämmer huruvida en fotograf får springa på scenen.

Av samma person fick jag ett tips att denna artist gör ett hopp i slutet av spelningen och i sista låten.

Dessa bilder blev så klart klockrent och säljbart.

Turnéledaren vill nu "ha" bild(erna) till sin interna turnéplankett i ett slutet sällskap till dussinet till antalet.
Dock är det ju så att jag aldrig ger bilder gratis såklart men frågeställningen är huruvida jag skall skriva kontraktet, på hur många år och sådant.
Pris är också en frågeställning eftersom jag inte hittar en korrekt mall på http://www.sfoto.se

Det finns olika alternativ till en utformning men här behöver jag lite hjälp med kanske liknande erfarenheter.

Klart är följande att jag inte vill stöta mig med artisten/turnéledaren eftersom man kan "bränna" sina kort om ni förstår min tankegång men samtidigt jobbar jag inte gratis likt en praktikant.
Jag jobbade f.ö. för en bildbyrå denna aktuella kväll.

Hur ser ni professionella fotografer på detta? finns bl.a. mallen jag letar efter på sff?



fotnot: Jag är inte medlem på sff men kommer att bli det.
 
Senast ändrad:
ANNONS