Annons

Autofocus referenspunkt. olika på olika verkstäder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Hej!
Jag hade min 7d med min objektivuppsättning inlämnade på Intervision för Af-kalibrering för något år sedan.
Nu sålde jag kamerahuset och köpte ett annat.
Lämnade in huset hos Canon Rcc och bad dom att ställa in det mot deras ref-punkt.
Det borde ju bli samma resultat som Intervisions ref-punkt när dom gjorde samma sak med 7d-huset.
Men icke. Af låg helt fel. Den stämde inte alls mot mina gluggar.

Lämnade in samtliga gluggar och hus på servicegarantin. Men dom ville ha över 4000kr för att justera alla gluggar.
Kan inte begripa att Intervision och Rcc tycks ha olika ref-åunkter vid justering av kamerahus.
 
Jag vet inte hur Intervision gör men jag har haft inne mitt 7D hus hos dom två ggr första ggn skickade dom det till Danmark och dom gjorde en simpel microjustering, ringde och klagade och fick det åtgärdat på reklamation. Men jag tyckte att det missade för mkt så jag skickade in det till RCC i våras och det blev kanon.
 
Jag vet inte hur Intervision gör men jag har haft inne mitt 7D hus hos dom två ggr första ggn skickade dom det till Danmark och dom gjorde en simpel microjustering, ringde och klagade och fick det åtgärdat på reklamation. Men jag tyckte att det missade för mkt så jag skickade in det till RCC i våras och det blev kanon.

Jag har hört ifrån ett företag som har anlitat intervision och numera kör med Rcc. Att intervision är inte alls lika noggranna.
Tyvärr
 
Hej!
Jag hade min 7d med min objektivuppsättning inlämnade på Intervision för Af-kalibrering för något år sedan.
Nu sålde jag kamerahuset och köpte ett annat.
Lämnade in huset hos Canon Rcc och bad dom att ställa in det mot deras ref-punkt.
Det borde ju bli samma resultat som Intervisions ref-punkt när dom gjorde samma sak med 7d-huset.
Men icke. Af låg helt fel. Den stämde inte alls mot mina gluggar.

Lämnade in samtliga gluggar och hus på servicegarantin. Men dom ville ha över 4000kr för att justera alla gluggar.
Kan inte begripa att Intervision och Rcc tycks ha olika ref-åunkter vid justering av kamerahus.

Lite osäker på vad du menar med "servicegarantin"?
Var huset nytt, eller begagnat?

Är huset begagnat så är det med största sannolikhet så att priset åtminstone delvis har med det att göra.
Har du fått utrustningen undersökt, och fått ett kostnadsförslag efter det?

När jag hade mina grejer inne (två hus och tre gluggar) för fokusjustering, hos RCC
Så behövdes AF-modulen flyttas på det ena huset. Så att huset var "nollat".
Därefter justerades testades och justerades gluggarna mot båda husen.
 
ANNONS