Annons

Bästa bilfoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gotlanning

Ny medlem
en bild tagen med en iPhone 4S och appen Hipstamtic, som jag blev väldigt nöjd med, kan kalla bilden 2030 ;) ImageUploadedByTapatalk1344713765.613079.jpg


/Gotlänning

Skickat från iPhone
 

BluseD

Aktiv medlem
Så många otroligt fina bilder som jag inte kan matcha på långa vägar därför tänkte jag bidra med min absoluta favoritbild jag tagit på bil med ett helt klart udda grepp.
 

Bilagor

northdog

Aktiv medlem
Jag tycker att bilden är helt okej.
Jag tror att du skulle tjänat på att beskurit bilden lite i vänsterkanten och låtit bilden få lite mer förgrund. Kameran kanske inte heller skulle haft lutat så mycket om jag fått bestämma. Skall det luta så tycker jag att det isåfall skall luta betydligt mer, så att något på det viset framhävs. Platsen du valt att fota på gillar jag. Det är också snyggt att du gjort bilden svartvit för att få den enhetlig. Dessutom en snygg bil. Vore kul att se fler exempelbilder.

//Robert
 

Marteric

Aktiv medlem
Förmodligen att du har lagt på någon skum blureffekt på hjulen.

Här finns lite inspiration för dom som gillar att göra statiska bilder så att dom blir rörliga.
Killen kallas Rockar och kommer från Tyskland.
http://forums.dieselstation.com/index.php?showtopic=36646
Precis...Gissar att bilden är tagen på en parkerad bil alt. att du frusit den med kort slutartid. Efter detta har du försökt skapa fartkänsla genom att "blura" till hjulen. men med skarp bakgrund talar emot fart. Bättre (enligt mig) att panorera med längre slutartid...
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Inte bara en härlig färg på den där Corvetten även en bra bild över huvud taget med en ren bakgrund bra ljus och skärpa . En bild som gillas även om nu moderna corvetter inte riktigt e i min smak hehe
 

Candersson

Aktiv medlem
Tack för det Alf :)
C6 modellen är förbaskat trevlig bil. Designmässigt tycker jag de äldre varianterna, 1958-60, är vackrast.
 

Mjuging

Ny medlem
Jag tycker att bilden är helt okej.
Jag tror att du skulle tjänat på att beskurit bilden lite i vänsterkanten och låtit bilden få lite mer förgrund. Kameran kanske inte heller skulle haft lutat så mycket om jag fått bestämma. Skall det luta så tycker jag att det isåfall skall luta betydligt mer, så att något på det viset framhävs. Platsen du valt att fota på gillar jag. Det är också snyggt att du gjort bilden svartvit för att få den enhetlig. Dessutom en snygg bil. Vore kul att se fler exempelbilder.

//Robert
Tack för din åsikt! Och ni andra som skrivit med! Alltid kul att höra vad andra tycker! Det ger lite att tänka på. Bilden är tagen med bilen i rullning men dock med aningen kort slutartid. Jag la till lite rörelseoskärpa i Ps men det blev väl lite sådär... Fyller på med två bilder till från samma tillfälle så får du gärna titta på dom med! Den andra bilden vet jag inte om den kvalar in i kategorin men jag provar iaf! ;) Säg vad ni tycker, jag tror jag tål det! :)

// Mp


IMG_2494 by Mjuging


IMG_2534 copy by Mjuging
 
ANNONS