Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteriladdare till bilen

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexi

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av en säker 12V batteriladdare? Jag vill inte riskera att mina Lithiumbatterier exploderar eller på annat sätt skadas av en strömspik när jag laddar dem i bilen.

Ska ladda Sony NP-FW50 batterier.
 

martinot

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av en säker 12V batteriladdare? Jag vill inte riskera att mina Lithiumbatterier exploderar eller på annat sätt skadas av en strömspik när jag laddar dem i bilen.

Ska ladda Sony NP-FW50 batterier.
Tips: Om du inte hittar en lämplig biladapter så kan du ju alltid köra med den nuvarande original 230V-adaptern i en vanlig 12V DC-AC-konverter.
 

lennart.sindahl

Avslutat medlemskap
Tack, men det känns som att gå över ån efter vatten att lösa det så.
Ja det är för en ingenjör verkligen att gå över ån efter vatten att gå från 12V till 220 V till typ 5V eller liknande. MEN väldigt smidigt. Min Passat har ett 220 uttag och där kan jag ladda tre olika typer av kamerabatterier via originalladdare, PC, padda, mobil, GPS....ALLT. rekommenderas. Jula och Classe har 220 omvandlare till förmånliga priser

Som sagt tekniskt knäppt men praktiskt,
 

Jaeron

Aktiv medlem
12V batterilsddare

Hej !
Det är många att välja på.
Jag har några olika bla. Kjell & Companys kamera batteriladdare.
Det fiffiga med dem är att bara byta laddplattan allteftersom man skaffar andra kamerabatterier.
Har själv 1 laddare med 3 olika laddplattor till mina Canonkameror.
Deras nya kan ladda 2st batterier samtidigt och har USButtag med 2A ström !
De levreras klara för både 230V och 12V.
Alltså:
44-852 Batteriladdare för 2 batterier
44-886 Laddplatta för Sony NP-FW50 2st
Eller:
44-850 Batteriladdare för 1 batteri obs. USB endast 1A
44-886 Laddplatta för Sony NP-FW50 1st
Hadegott / janne
 
ANNONS