Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batterilucka Z serien

Produkter
(logga in för att koppla)

jernweg

Aktiv medlem
Har drabbats av en trasig batterilucka på min Z1:a. En av låsklackarna på locket har drabbats av utmatning och sagt upp sig... Iofs är detta inget problem eftersom jag har garanti kvar men jag är nyfiken på om någon mer har råkat ut för detta?

Jag anser det mycket troligt att det kommer hända igen. Batterierna pressas ganska kraftigt mot luckan av sina fjädrande kontakter i botten, utmattningen av plasten kommer lika säkert som deklarationen...

Det ser ut att vara enkelt att byta luckan, går den att köpa som lös del från Minolta? Verkar egentligen helt onödigt att skicka iväg kameran för ett så litet fel när garantin så småningom gått ut..Egentligen skulle man ha en i kameraväskan så man snabbt kan byta om det händer igen.


//Jonas
 
ANNONS