Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteriproblem Eos350D

Produkter
(logga in för att koppla)

HighwayStar

Aktiv medlem
Hej gubbar o gummor..
Jag har en 350D med batterigrepp och har nu råkat ut för att kameran laddar ur sig själv..
Har ett batterigrepp, där det var 2 fulladdade orginalbatterier.
Jag fotade en modell i onsdags (12/9) och tog c:a 200bilder.. efter det var kameran ståendes tills idag..
Även om kameran varit påslagen hade den ju stängt av automatiskt efter 30sek.
När jag idag skulle fota var båda batterierna TOMMA !!
Nån som haft nåt liknande problem eller vet vad det kan bero på ??

Mvh Johan Gustafsson
 
Prova detta först

Prova först att göra rent alla kontakter med sprit. Det kan vara så att det kommit någon elektriskt ledande smörja på några kontakter och kortslutit. (t.ex. saltvatten eller saft)
 
Re: Prova detta först

Tonyeagle skrev:
Prova först att göra rent alla kontakter med sprit. Det kan vara så att det kommit någon elektriskt ledande smörja på några kontakter och kortslutit. (t.ex. saltvatten eller saft)

Hej Tony.. Ja, jag ska prova det också..
Dock är det rätt långsökt med både saltvatten och saft för min del nu eftersom den bara stått inne och används i studion.. Men absolut.. jag ska göra det också för att vara på den säkra sidan !
Tack för tipset !

Mvh Johan
 
Råkade ut för exakt samma sak efter att kameran varit på service, kunde inte begripa vad det var förrän jag kollade "Automatisk avstängning", skall ju vara på naturligtvis... jag brukar ha den på 2 minuter. kolla för säkerhets skull.

MVH Per
 
Perc skrev:
Råkade ut för exakt samma sak efter att kameran varit på service, kunde inte begripa vad det var förrän jag kollade "Automatisk avstängning", skall ju vara på naturligtvis... jag brukar ha den på 2 minuter. kolla för säkerhets skull.

MVH Per

Hmm.. iofs har inte min kamera varit på service..
Men nog ska jag kolla det också såklart !! Så fort batterierna laddat klart så :p

Tack för tipset Per !!
 
Kollade just på kameran, och alternativet 30 sek. finns inte på min kamera, det börjar på 1 minut...

MVH //Per
 
Ja, nu pratar vi värdsligheter, Per ;)
Du har med all säkerhet rätt i det du säger!
Det var nog bara jag som drog till med värdet på just tiden..

(min stod faktiskt på 1 minut!)
Åsså har jag gjort rent alla kontakter med sprit för säkerhets skull.. Hoppas det bara var en engångsgrej..

Mvh Johan
 
ANNONS