Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)
Maila DPD och ange det trackingnummer som gäller för TNT. DPD, som samarbetar med svenska Posten, ger dig då ett nytt trackingnummer som du kan använda för att följa paketet på posten.se.

När jag har mailat DPD har det tagit allt ifrån 15 minuter till några timmar att få svar.

Posten kommer också att göra ett försök att köra ut paketet till dig.

Observera att TNT Post, som Cameranu, använder inte är samma sak som budfirman TNT som också finns i Sverige. Det är tydligen helt olika bolag.

Nu är mitt paket på väg, jag oroade mig nog för mycket att mina pengar skulle hamna fel, men nu vet jag hur det funkar...

I alla fall så har jag fått ett trackingnummer och kan spåra paketet via TNT:s hemsida. Tidigare i tråden så nämns det att man kan maila till [email protected] för att få ett som fungerar i Sverige. Är det inte TNT som man ska kontakta, eller går det lika bra med DPD?

Förut idag stod det "Parcel sent to country of destination", och nu står det "Parcel at depot". Betyder det att paketet är i Sverige?


Mvh
 
Mailade DPD och angav mitt trackingnummer som jag fick från Cameranu.nl och nämnde att jag ville ha ett som fungerade i Sverige, ganska snabbt därefter fick jag en ny kod som jag kan använda på Postens hemsida. TNT:s och DPD:s hemsida uppdaterar inte paketstatusen längre verkar det som, har stått samma status både idag och igår, men med Postens hemsida går det dock bra.

För knappt en timme sedan kom mitt paket fram till Malmö, tror ni det hinner upp till Dalarna tills imorgon? Annars kommer det bli en lång helg hehe. ;-)
 
jag tänkte beställa lite Nikon objektiv ihelgen.

Fråga om garantin kan jag lämna in objektivet i sverige eller måste jag skicka tillbaka det till NL ?
 
Låter som en bra sida! Någon som vet om det ingår försäkring av paketet? Tänker om nåt händer med varan innan den kommit fram. Har aldrig beställt från utlandet!
 
Mina erfarenheter av cameranu:

Beställde och betalade ett objektiv (Tamron) i söndags och det kom fram på torsdagen. Snabbt och säkert med TNT i Holland och Postens företagspaket i Sverige.

Objektivet har ett års europagaranti, Tamrons egna. Här kan man använda sig av Tamrons olika service-center. Dessutom har det en femårsgaranti fast det verkar vara säljarens egna. Man måste då registrera sig på deras sida och så vitt jag förstår måste objektivet också skickas till Holland om den garantin ska åberopas.
 
CameraNu rekomenderas varmt

I och med den extremt låga värdet på Euron, så beslöt jag att inhandla lite gluggar på CameraNU.nl. Det som fanns i kundvagnen var en EF 24-70L 2.8 samt ett EFs 60 2.8 makro.

Beställde allt på en söndag. Bekräftelse kom naturligtvis direkt, och på måndag var paketet skickat.
Det anlände till posten i min lilla stad på torsdagen och på fredagen var allt uppackat.

På grund av valutakursen så fick jag det lilla 60 mm makroobjektivet "på köpet" jämfört med att köpa det i Sverige inkl lite UV filter.

CameraNu var mycket snabba och jag fick fin information från dem under hela förloppet inkl spårningsnummer från TNT. Så skyna på nu när den Svenska kronan är så stark.
 
Kan bara hålla med.

Beställde bl a Wimberley Gimbal head, X-rite Colormunki, + lite mumma till ett pris av 9400 kr. Motsvarande pris i Sverige hade blivit 14500 kr.....

Som att beställa från Cyberphoto fast istället för 2 dagars leverans tar det 3 och man får inget godis....
 
Hm.. när kollar priserna nu så kostar allting nästan samma som i sverige.. synd.. Antar att Euron har gått upp igen då.. typiskt!
 
En fånig fråga gällande frakten. Jag tänkte beställa ett Nikon 70-300 och ett stativ. Jag antar att frakten gäller per kolli, eller går det på total vikt? Jag försökte läsa mig till det på deras hemsida men hittade inget...

MVH
Johan
 
ANNONS