Annons

Canon EOS 60D vs. 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för svar!

Tack för svaren, får se vilken det blir!
I nuläget verkar båda lika bra , är dock tveksam föör 60D's vridbara skärm!
Men priset gör en del då jag kan få ett hyfsat bra objektiv + 60d för samma pris som 7d (endast kamerahus)
Vi får väl se!
Återkommer med vilken jag väljer så ni kan få veta :)
 
Tack för svaren, får se vilken det blir!
I nuläget verkar båda lika bra , är dock tveksam föör 60D's vridbara skärm!
Men priset gör en del då jag kan få ett hyfsat bra objektiv + 60d för samma pris som 7d (endast kamerahus)
Vi får väl se!
Återkommer med vilken jag väljer så ni kan få veta :)

behöver inte vrida skärmen om du inte vill
bara vrid o stäng så har du en "vanlig" skärm
tycker det är bra att kunna stänga som extra skydd
 
För mig räckte egentligen seriehastigheten som argument. Skillnaden känns enorm, även om den ser moderat ut på pappret.
 
Har man oändligt mycket pengar köper man givetvis båda, eftersom även 60D har fördelar jämfört med 7D.

Men har man (som de flesta av oss) begränsat med pengar kan man ha ganska stor glädje av de 5000 kr som skiljer i pris mellan husen. Och får på köpet en vinklingsbar skärm, vilket kan vara användbart i många situationer, en lite mindre och lättare kamera -- och ett af-system utan väldigt hög inlärningströskel.

Vid "normal" fotografering (dvs inte extrema situationer) har 7D egentligen bara en fördel: en bättre sökare.

En bättre sökare borde väl räknas till en av de viktigaste egenskaperna på en kamera idag, tycker jag. Och värt en slant extra.
 
Tack för en bra tråd!
Jag står också i valet och kvalet till nytt kamerahus. Har idag en 400D och känner att jag håller på att växa ut ur huset. Framförallt är det högre iso och en mer användarvänlig kamera och gärna lite snabbar seriebildstagning
har idag ett 70-200f4L, sigma 18-50f2,8, och ett 50mm f1,8.
Så är det värt 5000 mer?
 
Tack för en bra tråd!
Jag står också i valet och kvalet till nytt kamerahus. Har idag en 400D och känner att jag håller på att växa ut ur huset. Framförallt är det högre iso och en mer användarvänlig kamera och gärna lite snabbar seriebildstagning
har idag ett 70-200f4L, sigma 18-50f2,8, och ett 50mm f1,8.
Så är det värt 5000 mer?

Om det är värt att uppgradera kan bara du avgöra, men både 7D och 60D ger dig en större sökare, snabbare serietagning, bättre skärm, fler direkta kontroller och bättre prestanda vid högre ISO.

Vill däremot påpeka att kan du skippa den högupplösta skärmen som är vinklingsbar och ISOprestandan och kan tänka dig en bättre kamera med samma sensor som 400D är en beg 40D för ca 3000:- ett bra köp. Kameraprestandan slår 400D på nästan alla punkter - kolla recension på t ex www.dpreview.com.
 
Tack för en bra tråd!
Jag står också i valet och kvalet till nytt kamerahus. Har idag en 400D och känner att jag håller på att växa ut ur huset. Framförallt är det högre iso och en mer användarvänlig kamera och gärna lite snabbar seriebildstagning
har idag ett 70-200f4L, sigma 18-50f2,8, och ett 50mm f1,8.
Så är det värt 5000 mer?

Ska man plåta någon form av action tycker jag det är värt pengarna pga seriebildtagning. När du testar dom bredvid varann är det mer skillnad än man kan tro.
 
ANNONS