Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Får inte reflexskärm tbx i väskan

Produkter
(logga in för att koppla)

Plåtvald

Medlem
Lite pinsam fråga: behöver hjälp att få in en refrlexskärm tillbka i sin medföljande västa.

Jag köpte en 105cm skärm. Jag fick den i en tygväska, formad som en stor stekpanna ungefär. Funderade över om leverantören inte råkat skickat mig en skärm med fel storlek. Jag drog ur skärmen ur väskan, den stretade en emot en hel del, och när jag äntligen fick ur hela så *FLAPP!* flög den upp i sin fulla storlek och jag hade en parabolantenn i handen.

Skärmen var 105cm och det är helt rätt. Vad som hände var att den var vikt, att passa in i en cirkelformad västa av knappt en fjärdedel av fulla storleken. Skärmen har en mjuk metallram runt sig som kan böjas rejält.

Jag har provat att vika och böja till förbannelse, men jag lyckas inte få till den så pass att den går tillbaka in i väskan igen. Den måste nog vikas så den blir knappt 1/4 av sin fulla storlek.

Tänker att jag kan knappast vara ensam fotoamatör om att ha haft det häör problemet. Jag hittar ingen lösning online och det medföljer ingen instruktion med skärmen.

Någon som har mer erfarenhet som kan låna mig en hjärncell?
 
fälla ihop reflexskärm

Hej Tobias! Vi har varit i samma sits, med inte så stor skärm 65 cm, köptes på Fyndig. vi höll på likadant som du, med misslyckat resultat. Vi fick information att söka på Youtaube : hur viker man ihop en reflexskärm, titta på den mycket informativ och du lyckas jag lovar.

Marita/Kurt
 
Jo, där har man varit.

Min första 200x150cm ihopfällbara bakgrund stod jag med i 4 timmar innan jag fick ihop den. Och då kollade jag ändå youtube också :)

Vik ihop i en åtta så f.. heller ;)


Mvh
Thomas
http://www.365klick.com/
 
ANNONS