Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marabou

Aktiv medlem
hakanv skrev:
Låter mycket bra, tycker jag. Jag kan som sagt var de flesta vardagseftermiddagar efter semestrarna, så jag överlåter åt övriga att föreslå tid för möte, men Helénsgården dök upp tidigare i forumet, så det är kanske en bra plats, om alla hittar dit?

:) Håkan
Javisst kan vi träffas där.
Kan vi inte träffas v.33 ?
Förslag på dag ?
Jag kan vilken eftermiddag/kväll som helst den veckan.
 

honkan

Aktiv medlem
Jag ger upp!!!!!

V 33 jobbar jag kväll, men om ni kommer överens om tid (inte v33 då) och vart så hänger jag gärna på. =)

//Mats (4 nätter kvar)
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
Jag ger upp!!!!!

V 33 jobbar jag kväll, men om ni kommer överens om tid (inte v33 då) och vart så hänger jag gärna på. =)

//Mats (4 nätter kvar)
Nu är datorn virusfri och snabbare än blixten =D
Äntligen har jag tillgång till Internet igen.

Ska vi göra ett försök vecka 34 istället ?
Skulle det passa alla bättre ?
Är det någon dag som är bättre än någon annan, så skriv gärna ner det.

Vi är ju inte så många så det borde gå att kunna pricka in någon dag.

Har någon av er varit i Hova än ?
Jag var där i lördags på en snabbvisit.
Jag lyckades vara där när det Gudarna öppnade alla sina portar.
Några bilder blev det inte men fastnade för en medeltidsklänning och en kappa :)
Åker tillbaka till Hova på lördag igen.
Vädret styr om kameran åker med eller blir hemma i tryggt förvar ifrån regnet.
 

hakanv

Aktiv medlem
Marabou skrev:


Ska vi göra ett försök vecka 34 istället ?
Skulle det passa alla bättre ?
Är det någon dag som är bättre än någon annan, så skriv gärna ner det.

Jag kan vilken dag som helst v34, så det är OK för min del. Var och när efter kl 13.00 vardag, spelar ingen roll för mig. Helg går det med andra tider också.

Förslag på plats: Helénsgården
Plats: Se ovan

:) Håkan, som försökt fota Klosterkyrkan i Varnhem idag
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
V.34 = v.33 för mig. Dvs har semester, men bestäm datum och tid ni så dyker jag upp om jag är här hemikring då (vilket jag förmodligen är, men kan inte lova något).
 

honkan

Aktiv medlem
Marabou skrev:
Några bilder blev det inte men fastnade för en medeltidsklänning och en kappa :)
=) Canon Anneli! vad sägs om att stå modell i Gudhem under semestern!!!!! *blundar och håller tummar*, ang v34 så passar det bra vad jag vet idag iallafall!, har två nätter kvar innan sem och sedan blir det till svärpärona i Värmland en vecka. *längtar till SEMESTER*

Mats.
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
=) Canon Anneli! vad sägs om att stå modell i Gudhem under semestern!!!!! *blundar och håller tummar*, ang v34 så passar det bra vad jag vet idag iallafall!, har två nätter kvar innan sem och sedan blir det till svärpärona i Värmland en vecka. *längtar till SEMESTER*

Mats.
Javisst får du ta bilder i Gudhem.
Jag kan ta med dottern också, hon blev heltokig av Medeltidskläder ;)
Du kan väl höra av dig när du varit hos dina svärpäron.
Jag jobbar två veckor till och kan åka till Gudhem när det passar dig.

Ska vi göra ett försök att träffas v.34 Måndagen den 16 augusti ?
 

Marabou

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Helénsgården? Klockan?
Jag har varit i stan en liten sväng i dag och gick förbi det nya caféet där det var muséum innan.

Vi kan inte träffas där i stället ?
De har öppet till kl 21.00 på vardagar :)
Tittar med små bedjande hundvalpsögon.
Kl 18.00 ?
 

hakanv

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Visst, men dit hittar jag inte, berätta var det är någonstans.

Bild finns här: Gamla Stadsmuseet i Skövde

Ligger vid Hertig Johans Torg (stora torget). Var där häromdagen och åt en mycket god smörgås, så jag går gärna dit igen.

Vilka kommer på måndag 16 aug kl 18.00 till gamla stadsmuseet i Skövde? Fyll på listan:

- Håkan


:) Håkan, som glömde kameran hemma idag, då han hittade fler stora blåklockor än någonsin vid sommarstugan. Nattviolerna har jag redan på kort, som tur var ;-)
 
Senast ändrad:

AnnaKarin

Aktiv medlem
Vilka kommer på måndag 16 aug kl 18.00 till gamla stadsmuseet i Skövde? Fyll på listan:

- Håkan
- AnnaKarin (99,9% säkert)
 

Marabou

Aktiv medlem
hakanv skrev:
Bild finns här: Gamla Stadsmuseet i Skövde

Ligger vid Hertig Johans Torg (stora torget). Var där häromdagen och åt en mycket god smörgås, så jag går gärna dit igen.

Vilka kommer på måndag 16 aug kl 18.00 till gamla stadsmuseet i Skövde? Fyll på listan:

- Håkan


:) Håkan, som glömde kameran hemma idag, då han hittade fler stora blåklockor än någonsin vid sommarstugan. Nattviolerna har jag redan på kort, som tur var ;-)
Man ska ju aldrig åka iväg utan kamera.
Visst är det konstigt att man alltid ska hitta motiv att fota när kameran ligger kvar hemma.
Jag vet redan nu att jag kommer bli arg på mig själv för att jag lämnar kameran hemma på lördag.Men det är svårt att ha med sig kamerautrustningen iklädd medeltidskläder.
Tur i alla fall att du har bilder på nattviolerna :)
 

Marabou

Aktiv medlem
Vilka kommer på måndag 16 aug kl 18.00 till gamla stadsmuseet i Skövde? Fyll på listan:

- Håkan
- AnnaKarin (99,9% säkert)
- Annelie (99,9)
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Inga problem med att hitta dit, Håkan länkade till en bild. Så vi ses där (inne på cafét alltså). Men lustigt är det att jag både har pluggat och jobbat i Skövde, men totalt missat att det funnits ett museum (fastän jag gått förbi där dagligen i två års tid).
 

honkan

Aktiv medlem
Vilka kommer på måndag 16 aug kl 18.00 till gamla stadsmuseet i Skövde? Fyll på listan:

- Håkan
- AnnaKarin (99,9% säkert)
- Annelie (99,9)
- Mats (98.9%) kan inte va som alla andra =)
 

Marabou

Aktiv medlem
AnnaKarin skrev:
Inga problem med att hitta dit, Håkan länkade till en bild. Så vi ses där (inne på cafét alltså). Men lustigt är det att jag både har pluggat och jobbat i Skövde, men totalt missat att det funnits ett museum (fastän jag gått förbi där dagligen i två års tid).
Jag har själv bara varit inne där en gång.
Det är så länge sedan att jag inte minns inte vad det fanns att se på *skäms*

Men nu är det i alla fall ett fik där som är mycket omtyckt och välbesökt.
Det verkar som alla Skövdebor har varit där utom jag :)
 
ANNONS