Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara trafikflygfotografer här! ;-)

Själv kommer jag nog ta lite bilder på den kommande RedBull air-showen på Riddarfjärden.

Någon med samma planer som rekat lite beträffande bra fotolägen?

Området är stort och det är ju inte precis enkelt att få grepp om hur upplägget ser ut i detalj.

På Söder Mälarstrand har man 2 stycken biljettsektioner men för övrigt finns ingen info beträffande Riddarholmen och Norr Mälarstrand.

Kanske de bästa fotolägena är efter NM som verkar vara ligga närmare banan.

Någon som har koll?
 
Tiger Moth

Finns väl mängder av bilder på denna maskinen... Men ni saknade ju annat än trafikflyg :)
Bilden tagen vid LAS klubbträff i Ljungbyhed 31/5 2008 och för de flygintresserade finns det ytterligare 200+ bilder på min hemsida.
www.je-photo.se
Fick med en del andra fotograferande fotografer från min takposition...
 

Bilagor

  • _dsc5875_3.jpg
    _dsc5875_3.jpg
    77.6 KB · Visningar: 659
Såg reklamen på teven om red bull air race http://www.redbullairrace.com/ som kommer till huvudstan 5-6 juli. Är det någon som ska dit? Tror ni att det kommer att kunna bli några bra bilder från de ställen som de har släppt biljetter till? Kanske någon som har kollat på något liknande från tävlingar från andra delar av världen?
 
någon som kan komma med lite tips angående flygplansfotografering under nattetid jag ska åka upp Kauhava i finland 20:e och fota flygplan då finlands flygvapen fyller 90år då detta håller på till ca 01.00-tiden så skulle det vara bra om någon kunde tipsa om vettiga inställningar för frihandsfotografering

utrusning:
Canon 400D
EF-S 18-55
EF 70-200 F/4L

//Osku
 
tjaa, du har inte så stort val.
Fullt öppen gluggg och så kort slutartid som du kan få.
Välj så högt ISO som din kamera (och du själv) tål utan för mycket brus.
Om flygfältet ligger långt norrut så har du väl hyfsat ljust även 01:00
 
Kul!

Sökte på forumet och då dök denna tråden upp. Kul att hitta fler flygintresserade! :)

Kika gärna in på min sida, har lite bilder där. Väl mött på någon flygdag framöver!

Mvh,
Niklas
 
Sabud skrev:
Själv kommer jag nog ta lite bilder på den kommande RedBull air-showen på Riddarfjärden.

Någon med samma planer som rekat lite beträffande bra fotolägen?

Området är stort och det är ju inte precis enkelt att få grepp om hur upplägget ser ut i detalj.

På Söder Mälarstrand har man 2 stycken biljettsektioner men för övrigt finns ingen info beträffande Riddarholmen och Norr Mälarstrand.

Kanske de bästa fotolägena är efter NM som verkar vara ligga närmare banan.

Någon som har koll?

Jag har koll!
Det är tyvärr inställt!
/Peter
 
Har en del flygböcker, med militär inriktning. Någon som vet var man skall avyttra dem på smidigaste sätt? Orkar inte sälja dem för 15:- på tradera, då kan man värma villan en smula istället.

Har en bra boklänk för er som är intresserade också: http://www.stenvalls.com/shop/
 
ANNONS