Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan akademi

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Tycker det är lite luddigt om upplägget I texten om kurserna.

Beroende på hur man läser så verkar det vara två uppgifter/bilder ?? som ska göras ??

och som då blir bedömda? Skulle det vara värt 400:- ?

Lite mer information skulle nog behövas.
 
Flyttat till rätt forum, så att redaktionen förhoppningsvis snappar upp det :)

Annars kan du alltid kommentera nyheten så kommer svaren där.

/Mod
 
Vad jag ser går det inte att kommentera artikeln. Annars tycker jag det ser ut som ett intressant upplägg och väntar på lite mer avancerade kurser.
 
Hoppla, det gick tydligen inte nej. Då får vi väl hoppas att de ser frågorna här i stället :)
 
Har ej gått Akademikurser

Första gången nånsin jag blivit riktigt upprörd på och av FS. Vad i h-e ska det stå på min profilsida för? Jag har fotat i över 60 år och gått en rad andra fotokurser, men det ska inte stå. Jo, såklart fattar jag att det är reklam, i detta fall på medlemmarnas bekostnad. Ovanligt dålig smak och ett riktigt klavertramp, nonchalant mot medlemmarna, ett inställning till medlemmarna som får mig att fundera på om det är dags att lämna FS.
 
Håller med, verkar helt nipprigt att det ska stå i profilen att man inte gått någon Akademi-kurs. Borde väl rimligen i så fall stå om man genomfört några kurser med godkänt resultat.

För övrigt mitt 3000:e inlägg på 11 år! Nästan ett per dag lite avrundat!
 
Är det nån som vet vad man ska ha poängen till? De lär väl inte generera till nåt utanför FS antar jag.
 
Påminner om skolverket. Endera har man lärarexamen och då är man en duktig lärare eller så har man det inte och då är man en dålig lärare.
Kör alla genom samma sammansättningslina så komemr de alla ut med samma egenskaper i slutet.
Tänk om det ändå var så lätt.
 
Det var i särklass den dummaste och mest oförskämda förändringen här på "Fotosidan" på jävligt länge.
 
Jag tänker med stolthet INTE gå någon akademi, och det får de gärna skriva på min profil.
Såna stollar de är!
 
Påminner om skolverket. Endera har man lärarexamen och då är man en duktig lärare eller så har man det inte och då är man en dålig lärare.
Kör alla genom samma sammansättningslina så komemr de alla ut med samma egenskaper i slutet.
Tänk om det ändå var så lätt.

Humorn i detta är att de absolut sämsta lärarna jag hade i skolan var just examinerade... Det fanns förstås bra examinerade lärare också, riktigt bra till och med, men ingen av de oexaminerade lyckades vara sådana kompletta stolpskott som de "officiell varudeklaration". Förmodligen beroende på att de oexaminerade inte bara rekryterats utefter vad det stod på etiketten, kan man förmoda.
 
Det mest roliga är att de kallar sig för "akademi" fast de inte är det.


Humorn i detta är att de absolut sämsta lärarna jag hade i skolan var just examinerade... Det fanns förstås bra examinerade lärare också, riktigt bra till och med, men ingen av de oexaminerade lyckades vara sådana kompletta stolpskott som de "officiell varudeklaration". Förmodligen beroende på att de oexaminerade inte bara rekryterats utefter vad det stod på etiketten, kan man förmoda.
 
Det mest roliga är att de kallar sig för "akademi" fast de inte är det.

Jag anar att man främst har valt namnet för att det låter pampigt. Men de skulle ju faktiskt kunna organisera sig som en konstfrämjande akademi, man måste inte ha kungens eller statsministerns tillstånd för det.

Det kommer kanske en fördjupande artikel som presenterar akademins ledamöter.
 
Är det nån som vet vad man ska ha poängen till? De lär väl inte generera till nåt utanför FS antar jag.

Du skall använda poängen när du söker fotouppdrag, som ett bevis för din vilja och kompetens :)

Obegripligt hur man kan lägga pengar och energi på en sådan här funktion. Det är ju bättre att utveckla funktioner som medlemmarna redan använder, eller kanske tom saknar. Ett exempel är hantering/uppladdning av bilder i bloggen, den är ju rena stenåldern.
 
Tanken som sådan är det väl inget fel på. Att ta in utblindingar som en del av erbjudandet från Fotosidan är det väl inget fel på.
Det jag och andra reagerar på är ju är tillägget på våra hemsidor på fotosidan.
Idag står det inte hur många av deras tidningar jag prenumererat på.
Det är precis lika ointressant hur många av deras kurser jag tagit eller mina resultat.
Det var här man cyklade helt fel och kom vilse.
 
Gör om gör rätt, som man brukar säga. Det gäller i högsta grad den nyinförda informationen på profilsidan, om akademikurserna. Alla är emot den, så ta bort den löjliga fliken tack!
 
Kurserna kanske är bra, vad vet jag, som nog alla förstått är det inte dom jag vänder mig mot utan infon på profilsidan.
Ett är säkert, dom kurserna kommer jag inte att läsa.
Hittills har jag haft ett visst förtroende för sånt som FS framför, det kommer jag inte ha i fortsättningen
Förstår man inte när man gått för långt och gjort ett klavertramp kan det ju ske med vilket annat ämne som helst, från min sida kommer helt enkelt FS åsikter vara av mindre värde i fortsättningen
 
ANNONS