Annons

Fototur i ottan, 30/5

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Har för avsikt att ta mig ut på en fotoexkursion till natursköna platser någonstans i Uppsalatrakterna nu på Söndag 30/5 om vädret tillåter, gärna med start så tidigt som möjligt (jag drar mig inte för att åka i 4 snåret).

Har en 3-4 platser över i min bil som jag gärna delar med mig av i utbyte mot bra förslag på mål. Blir vi fler får vi skramla ihop fler bilar.

Vi försöker hålla oss inom en radie som inte är alltför mycket större än 1 timmes bilfärd.

Är någon intresserad?

Bilen är en volvokombi så om du enbart fotar storformat går det bra ändå (själv är jag inte så snabb då jag fotar mellanformat men om du fotar digitalt är det förståss inget hinder det heller) ;o)

Tyckte K.U.F. forumet behöver lite mer innehåll och jag vill gärna ha sällskap.
/Richard
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Tack! Det här behöver jag! Kommer gärna med men jag har svårt att ge ett förslag...känner för jordbrukslandskapet, kåkar och vatten.
Dalen strax S. Heby kan vara något, men jag vet inget om tillgängligheten. I området finns även ett naturskyddsområde med en ravin som Örsundaån rinner igenom. Ljuset där nere i ravinen är nog dessutom knepigt på morgonen...osäkert kort, således. Vad sägs om http://www.lsh.se/skokloster/ , istället?
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Kalas,
Då har vi iallafall tre konkreta förslag så långt:
* S. Heby med dal och ravin
* Skokloster
* Fiby urskog

Tre deltagare så långt:
* Richard Abrahamsson
* Maria Mattiasson
* Kåre Bondesson

Keep 'em commin'
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Oj, oj, jag som är morgontrött, men jag kan om jag vill och jag tycker det låter spännande med en morgonutflykt. Sova kan man göra sen...

Dalen som Kåre föreslog låter speciellt lockande.

/Lotta
 

pebe10

Aktiv medlem
´Fiby är jättefint men kanske lite mörkt ?

Inne i skogen är det ganska dunkelt och det KAN ju vara ganska läckert iofs.

Min vision av en sån här grej är dimslöjor över ett stilla vatten med soluppgång i lagom motljus.... :)

Jag kanske satsar på att komma men det beror lite på hur helgen utkristalliserar sig.

Skriv in besluten plats & tid så kanske jag hakar på.

Mvh Per
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Jag håller med Lotta. Kikade på vägkartan
och jag tycker det ser ut som man kan ta både punkt 24 och 38 på upplandsstiftelsens karta om tiden räcker till. Fiby urskog är dessutom nästan på vägen hem ifall vi inte finner något att trycka genom frontlinsen på de andra ställena.

Skokloster har jag redan varit till (kikade inte på så mycket annat än slottet där förvisso) och jag tycker det låter mer spännande med nya platser.

Synpunkter?

Jag föreslår att vi väntar till Lördag förmiddag att spika målet i hopp om att fler ansluter som kanske har andra förslag.

Någon av er som eventuellt också skulle kunna ta bil i fall fler icke bilburna vill ansluta?

Jag bor i kvarteret triangeln vid rackarberget men kan tänka mig att plocka upp deltagare om de inte bor i olika ändar av stan, eller vid UFS lokaler bakom universitetsaulan, där vi setts tidigare.

När tycker ni det är lämpligt/OK att åka?
Jag har stativ och väckarklocka

Pers vision om dimma, vatten och soluppgång i lagom motljus tilltalar mig alltid, men soluppgången är mycket tidig så här års.
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Juhupp!

Då jag inte hört några fler önskemål så säger vi att vi drar västerut mot Harbacksdalen och Skattmansö.

Jag föreslår att vi även tar med lite matsäck.

Vädret ser inte helt omöjligt ut:
väderprognos

Vi ses utanför UFS' lokal kl 04.00, Morgonen till söndag 30/5.

Om jag inte hör annat så räknar jag med Maria, Kåre och Lotta om jag inte hör något via tråden innan kvällen eller på min mobil 070-4038526.


Naturligtvis får vem som helst dyka upp i morgon bitti för att följa med om det finns plats i bilar (Per Bengtsson har första tjing på en femte plats i bilen, nog står vi ut med att åka tre bak i en volvokombi)

Väl mött
/Richard
 
Senast ändrad:

pebe10

Aktiv medlem
Tack för erbjudandet, jag kommer dock garanterat
INTE att orka komma kl. 4 på morgonen eftersom jag skall på fest i stockholm i kväll.

Kanske kan ansluta senare. När tror ni att ni ger upp ?

Kan ni andra lägga in mobilnummer kanske ?
Mitt är 0705-189858.

Mvh Per
 

emtre

Aktiv medlem
Trots ihärdigt intagande av diverse förkylnings'botande' preparat så är det bara att erkänna - jag är snorförkyld!
Uj. Nån har fyllt mitt huvud med bommull o min näsa med snor - så det blir ingen utflykt imorgon för mig :(

Jag får roa mig med att sova, dricka massa vätska o sova ännu lite mer o förhoppningsvis bli frisk.

Måste passa på att säga: jättetrevligt initiativ Richard!
o hoppas ni får en jättetrevlig morgon/dag imorgon!

/Maria
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Kommer!

Har varit borta hela dagen på kalas i Heby och passade på att reka lite. He he, har hittat något jag tror kan bli både intressant ur estetisk synvinkel och dessutom riktigt kusligt, i värsta fall farligt...den som kommer upp i morgon bitti får veta vad det handlar om. Ta med kevlarväst, fotoväst, vit flagga...
(Per!.Har sumpat mobilen, så jag har ingen för tillfället, och det där med "att ge upp" beror på hur länge filmen räcker! Men, 6 timmar kanske vi pallar med?! Lotta! Ska jag köra förbi å hämta dig?)
 
Senast ändrad:

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Kåre, har försökt att ringa dig för att fråga om skjuts. Jättetack för erbjudandet, men nu har vi bestämt att Richard kommer förbi och hämtar mig och Towe Wiiand som bor i närheten.

Kevlarväst har jag inte, skall jag ta min MC jacka med vadderingar istället? Skämt åsido, jag tar bekväma, varma, oömma kläder och mina vandringskängor. Fika och fotoutrustning kommer också med. Vi ses om ett par timmar!
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
OK, Lotta! Då ska jag bara bestämma vilka "vapen" som ska med på turen, packa ryggan, ställa klockan och försöka somna. Natti-natti!
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Tackar alla deltagare för det trevliga sällskapet. En mycket lyckad och trevlig fotoexcursion tycker jag.

Nu skall jag sussa middag innan jag tar och framkallar första delen av skörden.

Krya på dig Maria, det går säkert fler tåg.

Ha're'
/Richard
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Jag har haft suveränt trevligt och något ska väl gå att använda av det jag knäppte. Hela fyra områden besöktes med olika karaktärer och möjligheter!
Kanon-initiativ, Richard! Det är genom liknande initiativ som framtida KUF-aktiviteter kommer att bli till. Någon vill göra något och drar med sig andra på FS. Inget är omöjligt i rätt sällskap! Vad vill just du hitta på / lära dig?
Nästa aktivitet är redan annonserad av Johan Ruden och alla på FS är välkomna!
 
Senast ändrad:

Towe W

Medlem
Visst var det trevligt...

...och visst var det tidigt. Men det var det värt. Roligt hade vi i alla fall. :) Ett strålande initiativ Richard. Tack och lov klarade vi oss utan några mer omfattande skottskador. ;)

Snygg stilstudie på Kåre.
 
ANNONS