Annons

Frågor om NEC 2190Uxp

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Hej,

Kanske finns någon här med erfarenhet av följande bilskärm som kan hjälpa mig. Jag hoppas det.

Jag köpte en NEC 2190Uxp idag. Med följde en Eye-one Display 2.

- Det konstiga är att jag på skärmen bara kan ställa in ljusstyrka och kontrast. De andra inställningarna som jag läser om i manualen kan jag inte ställa in, så som Colour Control Systems, Tools 1 och så vidare. Hur kommer det sig, nån som vet?

Jag använder VGA-utgången på min dator, eftersom jag inte har nån DVI-utgång.

Sen undrar jag en annan sak: Det följde med 2 CD-romskivor. Den ena är SpectraView Profiler PE och den har jag installerat. Men, sen följde det med en annan CD-romskiva "Software & Documentation" som innehåller färgprofiler och annat. Hur gör jag för att installera det som finns på den skivan? När jag stoppar in skivan i min CD-romläsare så öppnar det upp så att jag kan se mapparna på skivan, men det går liksom inte att installera nåt ...? Hur ska jag göra? Är det för att jag inte har installerat mjukvaran som gör att jag inte kan göra alla inställningar på skärmen?

Jag kör PC och OS Windows XP.

Ja, det kanskeblev rörigt det här, men jag hoppas att nån kan hjälpa mig.
 
Hej igen,

Jag har hittat felet! Jag tryckte på fel knapp. *skäms* Så, nu kan jag se alla inställningsmöjligheter.

Men, min fråga om det är nåt som jag ska installera på den där CD-romskivan kvarstår.
 
ANNONS