Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Galleri Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

H.E.T.

Ny medlem
Apropå GF och hur det fungerar eller inte fungerar?
Skickade ett brev till "kontakt" = redaktionen? Men efter en vecka har jag i n t e fått något svar, vilket tyvärr heller inte ÄR första gången. Vill nu av er andra veta om någon annan har uppmärksammat detta "fenomen" på GF?

Delar ur brevet och problemet jag ser och upplever ett flertal gånger.

1. För det första har jag skickat in många bilder som aldrig ens har blivit refuserade, minst ett tjugotal bilder dom senaste åren. Ni har aldrig ens skrivit att dom är refuserade. Varför får man inte veta om ni HAR tittat på bilderna? Respons på inlagda bilder får jag på högst en av tio inlagda bilder? Nästan aldrig alltså.

2. Sen en annan sak och det är så att flera av dom bilder som blir publicerade på sidan GF, ALDRIG har varit synliga för mig att rösta på? Varför visas inte allas bilder, vissa visas aldrig för mig, som sen finns att beskåda i GF?

VAD är en bra bild?
Sen kan man ju undra vilken typ av bilder som egentligen får plats där, för mig är variation av bildkategori och uttryck en tillgång. Varför är växter och djur prioriterat? Det blir väldigt enformigt med blå/vitsippor i olika ljus och färger, eller havsörnar i all ära. Människor i olika sammanhang borde finns med i större utsträckning som en viktigare bildkategori. Så även vissa experimentella bilder. Det finns en person som har 40 bilder på den sidan och uteslutande motiv är från hans hemtrakter. Han är verkligen en fantastiskt duktig fotograf, på alla sätt och vis, men när någon får med bilder som nästa ser identiska ut, tycker jag att dom som slutligen väljer bilder gör underliga val.

Hans Tell
 
Hej Hans! Vi har mottagit ditt brev (du har fått kvitto) i torsdag vid 23-tiden. Det var detaljerade frågor och det har gått två arbetsdagar och annat har stått på kö. Du skall få svar på ditt mail inom ett par dagar.
 
Apropå GF och hur det fungerar eller inte fungerar?
Skickade ett brev till "kontakt" = redaktionen? Men efter en vecka har jag i n t e fått något svar, vilket tyvärr heller inte ÄR första gången. Vill nu av er andra veta om någon annan har uppmärksammat detta "fenomen" på GF?

Delar ur brevet och problemet jag ser och upplever ett flertal gånger.

1. För det första har jag skickat in många bilder som aldrig ens har blivit refuserade, minst ett tjugotal bilder dom senaste åren. Ni har aldrig ens skrivit att dom är refuserade. Varför får man inte veta om ni HAR tittat på bilderna? Respons på inlagda bilder får jag på högst en av tio inlagda bilder? Nästan aldrig alltså.

2. Sen en annan sak och det är så att flera av dom bilder som blir publicerade på sidan GF, ALDRIG har varit synliga för mig att rösta på? Varför visas inte allas bilder, vissa visas aldrig för mig, som sen finns att beskåda i GF?

VAD är en bra bild?
Sen kan man ju undra vilken typ av bilder som egentligen får plats där, för mig är variation av bildkategori och uttryck en tillgång. Varför är växter och djur prioriterat? Det blir väldigt enformigt med blå/vitsippor i olika ljus och färger, eller havsörnar i all ära. Människor i olika sammanhang borde finns med i större utsträckning som en viktigare bildkategori. Så även vissa experimentella bilder. Det finns en person som har 40 bilder på den sidan och uteslutande motiv är från hans hemtrakter. Han är verkligen en fantastiskt duktig fotograf, på alla sätt och vis, men när någon får med bilder som nästa ser identiska ut, tycker jag att dom som slutligen väljer bilder gör underliga val.

Hans Tell

Var något år sedan jag fick svar på mina inskickade bilder. Nu var det säkert 3-5 mån sedan jag skickade in och har inte hört ett ljud.. Sköts väldigt dåligt och känns inte så "proffsigt".
 
Var något år sedan jag fick svar på mina inskickade bilder. Nu var det säkert 3-5 mån sedan jag skickade in och har inte hört ett ljud. Sköts väldigt dåligt och känns inte så "proffsigt".
Lustigt att du också reagerat på det. jag har också skickat in en bild för ~1 1/2 månad sedan till GF, men ännu inte fått något svar. Oaktat om man blir godtagen eller inte, så vill man gärna veta. Började fundera i banorna om GF har somnat in, eller vad är det som pågår ?

Tacksamt att jag inte behövde starta en ny tråd i ämnet i vart fall, då jag tydligen inte är ensam om detta "problem".
 
Fotosidan Galleri har inte somnat in men har stängt under juli och en vecka till! Men sen så! :)

En bra bild finns det inget bra svar på. Det är väl en subjektiv summering av olika dimensioner. I galleriet så har bilderna mellan 20-40 röster som ger en vägledning.
 
Fotosidan Galleri har inte somnat in men har stängt under juli och en vecka till! Men sen så! :)
Då väntar vi och hoppas, (men jag är inte optimist, även om hoppet är det sista som lämnar människan, som man brukar säga).
En bra bild finns det inget bra svar på. Det är väl en subjektiv summering av olika dimensioner.
Det tyckte jag var ett väl genomtänkt och bra formulerat svar på frågan :).
 
Fotosidan Galleri har inte somnat in men har stängt under juli och en vecka till! Men sen så! :)

En bra bild finns det inget bra svar på. Det är väl en subjektiv summering av olika dimensioner. I galleriet så har bilderna mellan 20-40 röster som ger en vägledning.

Låter bra det :) Vi ger det en chans ;)!
 
ANNONS