Annons

Gamla Bruket Munkfors

Produkter
(logga in för att koppla)

Eliaz

Aktiv medlem
Hej alla WFS;are.
Som ni kanske kommer ihåg ni som var med på senaste träffen så dök frågan upp om vi inte kunde komma in i byggnaderna vid gamla bruket i Munkfors och fota, jag har efter många krokvägar fått kontakt med ansvarige för bruket och dom är positiva till att vi kommer dit.
Vi måste bestämma ett datum, och jag sa att vi inte kommer i september, den 29/10 är inte tillgänglig.Dom kommer och släpper in oss i byggnaderna så jag hoppas att vi kan strosa för oss själv där inne en stund.
Ni får föreslå datum.
Eliaz
 
WFS) (Eliaz skrev:
Hej alla WFS;are.
Som ni kanske kommer ihåg ni som var med på senaste träffen så dök frågan upp om vi inte kunde komma in i byggnaderna vid gamla bruket i Munkfors och fota, jag har efter många krokvägar fått kontakt med ansvarige för bruket och dom är positiva till att vi kommer dit.
Vi måste bestämma ett datum, och jag sa att vi inte kommer i september, den 29/10 är inte tillgänglig.Dom kommer och släpper in oss i byggnaderna så jag hoppas att vi kan strosa för oss själv där inne en stund.
Ni får föreslå datum.
Eliaz

O o o!! Ja! jag föreslår vecka 40! Kommer nämligen vara ledig den 6-7 och helgen 8-9/10.
Sen kan jag inte igen förrän helg v 41 och kaaanske v. 42, men då bara helg alltså.
 
Jaaaa!!! Jag som alltid har velat se Munkfors! :)

Har inte riktig koll på vilka tider jag kan komma ifrån, men om tid finns så dyker jag förstås upp. Bestäm tid ni andra så hakar jag på om jag kan.
 
Gamla bruket

Hej roligt med gensvar, vill om påminna att Lars,Lerin utställningen är öppen även på Lödagar och Söndagar den är belägen på Laxholmen.jag tror att det är på västra sidan av älven.om man vill kombinera fotograferande med annan bildkultur.
Vi hörs.
 
Äntligen vaknar ni! =)

Som sagt, 8-9/10 är säkrast för mig, men jag vill till det här stället så gärna att jag åker några omgångar extra till Värmland om det visar sig att det blir någon annan helg.
 
Förresten..nu hänger jag inte med. Lars Lerins utställning ligger alldeles vid de byggnader jag hade hoppats få komma in på?
Det är inte samma alltså? Skit samma...bruket låter lika bra och de andra kan vi spana lite på också så kanske vi hittar nån möjlighet att ta oss in där med nån gång!

Men...då behöver vi (jag) nog karta till bruket. Ni vet varför! ;)

Vill också tillägga att jag har bil och minst 2-3 sittplatser för den som vill åka med. Tar vägen över Sunne.
 
Gamla bruket

Jag tycker att vi bestämmer Lördag 8/10 jag kommer med.och kontaktar representant för bruket.
Jag kanske är ute och cyklar ang lars Lerin, men strunt samma.

Deltagare fortsätt på listan

1. Bengt Eliasson
2.
3.
4.
 
Nix, det funkar inte för mig. Är på en ruggigt intensiv tvådagarskurs om ny lagstiftning som rör mitt arbetsområde dagarna före den 8/10 och jag känner att jag behöver vara hemma någon gång också. Skulle egentligen vilja vara med, men... hoppas ni får roligt! :)
 
Hej Brukets vänner.

Jag har försökt under veckan att komma i kontakt med representant för bruket men misslyckats.
Jag skall till Sunne i morgon och på hamvägen stannar jag till i Munkfors och åker ner till bruket för att bekräfta vår föreslagna tid.

eliaz
 
Gamla bruket och byggnaderna på Laxholmen är klara vi blir insläppta på båda ställena vi skll vara vid gamla martinverket kl 13,00 på lördag den 8/10.
Tes: du kommer från Sunne. Så ta till vänster när du kommer ut på stora vägen Karlstad,kör tills du ser brandstationen på vänster sida ta till vänster där och följ vägen fram tills du ser skylten åk rakt fram och förbi det stora vita huset sä är du framme straxt.
Skickar med en bild som jag fick ta över staketet och in i lokalen.
Den delen som är förspikad vet jag inget om, det är någon bilskrotfirma som hyr där
 

Bilagor

  • pict6500.jpg
    pict6500.jpg
    58.5 KB · Visningar: 187
YES! Snyggt jobbat Bengt!
Det här ser jag verkligen fram emot, och jag kanske får sambon med mig också om det går bra för er andra?

hoppas de gula löven finns kvar utanför när vi kommer. Ser att det brinner i fönstren på bilden du tagit! =)
 
ANNONS