Annons

Ge mig feedback på min portfolio/hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

peranders

Aktiv medlem
Mycket reklam. Har du lagt dit det själv eller blir det så?

Webbhotell utan reklam kostar "inget". Jag har ett antal konton på manufrog.se Snorbilligt!

Bortsett från detta har du en neutral design, varken plus eller minus. Du kör med Wordpress ser jag. Själv kör jag med Joomla med template från ruggigt bra JoomlaShine.com Kolla in deras templates där flera funkar för foto.

Tendo är najs.

http://demo.joomlashine.com/joomla-templates/jsn_tendo/pro/

Din Wordpress template är inte "responsive" för läsplattor. Joomlashines templates funkar på alla plattformar.

Fördelen med Joomlashine är automatiska uppdateringar direkt till webbhotellet. Inget meck alls. Supporten är också suverän. Five stars!
 

excesslight

Aktiv medlem
Min hemsida, under uppbyggnad. Kommer ändra innehållet en hel del, skapa min portfölj m.m. Lite svårt att ge kritik på en sida som inte är färdig men vad säger ni? :)

www.asjohem.se
Jättesvårt att ge kritik på en sida som är halvklar. Ett gott råd är att låta dig bara ha en sida med bilder på så länge, där de kan se dina verk samt en mailadress som de kan nå dig på.

Något i denna stilen.

http://www.andreasborjesson.com/startsida/

Just tills du får ordning på hela sidan. det ger ett seriösare intryck kan jag tycka.
 

asjohem

Aktiv medlem
Tack för responsen! Reklamen har ja lagt till själv, nåt Ja testar lite, kommer förmodligen tas bort utom en reklam pelare i sidebaren. Ja gillar de enkla temat men som du säger så är de inget för surfplattor eller telefoner. Dock finns de plugin för detta som ja funderar på att prova, alternativet är att bara byta tema.

Ja kanske skulle byta startsida till lite bilder och en mail bara tills sidan är klar, de var faktiskt en ganska bra idé :)


PS! Detta är min första hemsida ja nånsin byggt.
 

peranders

Aktiv medlem
Tänkte också på donationsknappen, ger ett lite fånigt intryckt eftersom du kan en hemsida för antingen helt gratis eller till en låg kostnad så ska du ha bidrag för detta känns lite sådär speciellt eftersom besökaren inte drar nytta av något. Det är skillnad när man har en produkt eller tjänst som man kan vilja ha en slant för.

Vill du ha råd och dåd i Joomla och templates så vet jag en del.

http://demo.joomlashine.com/joomla-templates/jsn_tendo/pro/index.php?option=com_content&view=article&id=79&Itemid=677

Bildgalleri som ingår i templaten. Man kan hämta bilderna från Google, Flickr med flera ställen. Då har du lagringen gratis.
 

asjohem

Aktiv medlem
Tänkte också på donationsknappen, ger ett lite fånigt intryckt eftersom du kan en hemsida för antingen helt gratis eller till en låg kostnad så ska du ha bidrag för detta känns lite sådär speciellt eftersom besökaren inte drar nytta av något. Det är skillnad när man har en produkt eller tjänst som man kan vilja ha en slant för.

Vill du ha råd och dåd i Joomla och templates så vet jag en del.

http://demo.joomlashine.com/joomla-templates/jsn_tendo/pro/index.php?option=com_content&view=article&id=79&Itemid=677

Bildgalleri som ingår i templaten. Man kan hämta bilderna från Google, Flickr med flera ställen. Då har du lagringen gratis.
Ja har ett webbhotell med 100gb idag så de klarar ja mig på ett tag framåt. Ja testar gärna joomla men de är något jag aldrig använt så de lär ju bli att lära sig ända från grunden isf. Ja själv tycker de är svårt att få till en fotorelaterad sida med WordPress,
 

peranders

Aktiv medlem
Joomla är lätt att installera och lätt att underhålla eftersom även denna mjukvara har automatiska uppdateringar, och gratis är det också. Har webhotellet cpanel så är det himla lätt. Har du one.com så är det lite bökigare. Vilket webhotell har du?
 

asjohem

Aktiv medlem
Joomla är lätt att installera och lätt att underhålla eftersom även denna mjukvara har automatiska uppdateringar, och gratis är det också. Har webhotellet cpanel så är det himla lätt. Har du one.com så är det lite bökigare. Vilket webhotell har du?
Ja kör misshosting som har cpanel och one-click installer för joomla. Så installationen blir inga problem iaf :)
 

andymetal

Aktiv medlem
hemsidan

Tjena,

Finner bara en massa reklam på sidan som är länkad.

Här är min nystartade hemsida. Jobbar på att få ihop en snygg struktur, men det är inte lätt när man svingat in i en ny värld.

www.andreassvegland.com


Gärna ris o ros! :)
 

Drogen

Aktiv medlem
Tjena,

Finner bara en massa reklam på sidan som är länkad.

Här är min nystartade hemsida. Jobbar på att få ihop en snygg struktur, men det är inte lätt när man svingat in i en ny värld.

www.andreassvegland.com


Gärna ris o ros! :)
Fina bilder med ett snyggt Wordpresstema! Jag gillar gränssnittet med stora bilder på ingångssidan. Påminner en hel del om Mercury som jag själv använder på http://www.bigfoto.se/
 

Leaflet

Aktiv medlem
Tjena,

Finner bara en massa reklam på sidan som är länkad.

Här är min nystartade hemsida. Jobbar på att få ihop en snygg struktur, men det är inte lätt när man svingat in i en ny värld.

www.andreassvegland.com


Gärna ris o ros! :)
Kollade in din sida på min Ipad och den är väl i mitt tycke ganska ok. Men när jag surfar runt i dina rubriker så far det omkring som hejsan. Typ samma bilder kommer upp under och över varandra. Inte helt responsiv alltså.

Om du vill ge kritik tillbaka så kan du kolla in mitt nya projekt och vara ärlig med vad du tycker.
www.perl.smugmug.com
Nu har jag bara lagt upp ett testgalleri så innehållet är begränsat,
 

andymetal

Aktiv medlem
Kollade in din sida på min Ipad och den är väl i mitt tycke ganska ok. Men när jag surfar runt i dina rubriker så far det omkring som hejsan. Typ samma bilder kommer upp under och över varandra. Inte helt responsiv alltså.

Om du vill ge kritik tillbaka så kan du kolla in mitt nya projekt och vara ärlig med vad du tycker.
www.perl.smugmug.com
Nu har jag bara lagt upp ett testgalleri så innehållet är begränsat,
Tack Per,

Yes, jag är medveten om detta. Problemet är att det är svårt att få det snyggt på samtliga devices. Är det snygg i datorn, blir det oftast förskjutet i paddan eller smartphonen. Tror aldrig jag kommer kunna bli 100% tillfreds men jag jobbar på det ;) Tyvärr har man inte så mycket tid som man önskar tyvärr.

Tycker din sida är enkel, lättnavigerad och tydlig. Blir lite för "vanlig" i mitt tycke. Men allt är tycke och smak. Beror klart vilken målgrupp man vill nå ut till. Dock ser jag hellre en komplett sida i din stil än en "flashig" sida som är rörig, vilket min är för tillfället.
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Om någon orkar får ni gärna kolla hur www.bildeffekt.se beter sig på olika plattformar.

Tar det lång tid att ladda, är det rörigt, hittar ni lätt det ni söker?

Skulle vara kul att få lite respons.

Tack tack ;-)

MVh Julle.
 

AWid

Aktiv medlem
Om någon orkar får ni gärna kolla hur www.bildeffekt.se beter sig på olika plattformar.

Tar det lång tid att ladda, är det rörigt, hittar ni lätt det ni söker?

Skulle vara kul att få lite respons.

Tack tack ;-)

MVh Julle.
Testar just nu med en androidplatta (Asus) från ett hotellrum i Mexiko som har WiFi. Sorry - men det går inte att ladda ner sidan, trots många försök. Andra sidor från Sverige, t ex fotosidan och dagstidningarna funkar ganska hyfsat.
Så du verkar få svårt att sälja in dig i Mexiko:)
Anders W
 

excesslight

Aktiv medlem
Tack Per,

Yes, jag är medveten om detta. Problemet är att det är svårt att få det snyggt på samtliga devices. Är det snygg i datorn, blir det oftast förskjutet i paddan eller smartphonen. Tror aldrig jag kommer kunna bli 100% tillfreds men jag jobbar på det ;) Tyvärr har man inte så mycket tid som man önskar tyvärr.

Tycker din sida är enkel, lättnavigerad och tydlig. Blir lite för "vanlig" i mitt tycke. Men allt är tycke och smak. Beror klart vilken målgrupp man vill nå ut till. Dock ser jag hellre en komplett sida i din stil än en "flashig" sida som är rörig, vilket min är för tillfället.
Kollade lite på min trafik och som det ser ut just nu är 54% av mina besökare på mobila enheter, dvs plattor och mobiler. Den senaste tiden har det blivit otroligt viktigt att sin hemsida är anpassad till mobiler och plattor. Sjukt, för jag tillhör de 46% som föredrar att surfa på datorn, men mer än hälften använder sig av telefon eller platta.

Det understryker verkligen det viktiga med att ha en bra mobilanpassad sida, för mig är det viktigare att sidan är bättre optimerad för telefonen än datorn. Kanske det beror på att fler besöker min sida när de gör annat, som att åka buss, tåg, väntar på möten, etc?
 

Leaflet

Aktiv medlem
Om någon orkar får ni gärna kolla hur www.bildeffekt.se beter sig på olika plattformar.

Tar det lång tid att ladda, är det rörigt, hittar ni lätt det ni söker?

Skulle vara kul att få lite respons.

Tack tack ;-)

MVh Julle.
Kollade din sajt på min Ipad. Allt verkar ok tills man kommer till dina Gallerier. Om jag går vidare och väljer t.ex. Natur så får jag upp ett gäng tumnaglar. Om jag sedan klickar på någon av dem så hoppar bilden upp i lite större format. Dock ej optimerad för min skärm och inte med någon möjlighet att välja slideshow eller att "gå tiil nästa bild". Jag måste alltså stänga ner den bild jag kollar på och sedan välja igen från tumnaglarna.

Kolla min sida, www.perl.smugmug.com

Om du där väljer "Gallerier" och sedan (det enda galleriet jag laddat upp hittills) Vinter. Och sedan klickar på det och den första bilden så fyller den skärmen och därefter är det bara att klicka på. Enkelt och smidigt. Och dessutom automatiskt anpassat till dator eller mobil enhet.
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
För en yrkesfotograf har en portfolio alltid varit det sättet fotografen visat sin tidigare verk, sin potential och beviset för vad denna kan. I dag har färre och färre en fysisk portfolio, den som alla fotografer hade hemma, den bundna boken med de bästa fotona man visade sina potentiella kunder. I dag har de flesta en hemsida där deras portfolio syns. Hemsidan har blivit kundens första intryck till fotografen och därför tänkte jag skapa denna tråden där vi tillsammans kan ge feedback till varandras hemsidor och kanske en och annan inspiration till sin egna.

Regler
  • Ge konstruktiv kritik
  • länkar du din sida så förväntar du dig feedback, du förväntas även att ge feedback på minst en annan hemsida
  • Håll god ton. Ingen tar sig till kritik om det riktas på ett elakt sätt.
  • Diskutera kring hemsidor, diskussion om kamera, bilder, utrustning finns det andra trådar för

Jag för väl ta och börja länka min sida!
excesslight.com

Gick inte att öppna sidan tyvärr...
 
ANNONS