ANNONS
Annons

Generella tips

Produkter
(logga in för att koppla)

hannahannaa

Medlem
Hej hopp allihopa!

Jag är ganska ny här på fotosidan. Jag skulle verkligen behöva lite generella tips för att komma igång med min fotografering! Bara tips&trix inget avancerat. snälla hjälp mig lite :)

/ Nybörjaren

Hej hopp allihopa!

Jag är ganska ny här på fotosidan. Jag skulle verkligen behöva lite generella tips för att komma igång med min fotografering! Bara tips&trix inget avancerat. snälla hjälp mig lite :)

/ Nybörjaren

Tjena,

Ja, att fota det som man är intresserad av brukar vara roligast och bli bäst tycker jag.

Lycka till

Oj va svårt. Du kan väl berätta vad du har för kamera/utrustning och vad du gillar att fotografera. Vilken typ av bilder du tycker om, vilka intressen du har m.m.

Fota och se vad du gillar, testa stora bländaröppningar, gå ner på marken och fota från låg vinkel

Kör bara.

Hej, jag tror på att den bästa metoden är att exprimentera. vi har digitalt nu så de blir inga blodiga kostnader i jämförelse med analogt.

Jag tycker att du ska läsa på lite på internet om Bländare iso och exponering. Det kommer hjälpa dig massor i framtiden och de gör att du kan få dom bilderna du vill ha.

jag har fotat i 2 år bara och jag spendera en hel sommar i att plugga in massor med forum här på sidan bland annat. oftatst vet man ju vad man vill uppnå med vissa bilder och en bra grej kan vara att titta på andras bilder och analysera dom. vad va de som gjorde dom bra rent kamera tekniskt, vilken känsla ville fotografen uppnå och vad är det för ljus med mera.

jag gick in helhjärtat och då ser man att man utvecklas vilket gör nöjet större :)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.