Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

  • Ja

    Röster: 954 76.1%
  • Nej

    Röster: 145 11.6%
  • Vet inte

    Röster: 154 12.3%

  • Totala väljare
    1,253

pola

Aktiv medlem
fotosidan har bidragit med att förmedla en massa kunskap och har samtidigt vissat på andra synvinklar på sakar och ting. Har hjälp mig med massor!!!
 

Jesper K

Aktiv medlem
Absolut! Ett rungade ja!! Med den feedback man får här i form av tips, kritik och uppmuntran på sina bilder plus den otroliga kunskapsbank som forumen är så är det otvetydigt så för mig! Jesper
 

Linkeboda

Aktiv medlem
absolut!

Inget tvivel om den saken! Ibland letar man aktivt svar och ibland snubblar man bara över dem. Men lär sig gör man hela tiden. Den största lärdomen har nog varit hur olika folk bedömmer bilder. Det som är en kanonbild för en person kan vara ett bottennapp för en annan.
 

redrosie

Aktiv medlem
Jajjamensan!
Fotosidan har gett mej mycket hittills och inte minst gett mej ett nytt seende.
 

jonaseriksson

Aktiv medlem
Ja!

Jag tror att jag inte skulle kunna lära mig så mycket på en så kort tid som här på fotosidan.
Man har pratat med många fotografer, sett massor av bilder och lärt sig hur mycket som helst!

mvh
Jonas
 

Kanadabalsam

Aktiv medlem
Jag lär mig hela tiden genom att kika på andras bilder och läsa kritiken på dom. Jag lär mig vad jag bör tänka lite extra på nästa gång kameran kommer fram. T.ex. så har jag fått upp ögonen för avtonat gråfilter och dess möjligheter. Min stil har nog inte förändrats nämvärt det verkar vara något som sitter djupare rotat. Jag tar dom bilder jag tycker intresserar mig och påverkas inte så mycket på det sättet. Det är mer tekniken för att få fram det jag vill, själva uttrycket, som jag har nytta av att kika på andras bilder och läsa kritik. Sedan så får man många bildidéer här på fotosidan fast jag sedan utvecklar dom på eget vis. Att ta efter till 100% känns inte så inspirerande, det går för det mesta inte heller.
 

Jalong

Aktiv medlem
Utan minsta tvekan! Bildkritiken är vässande. Tränar upp bildseendet och ger mig bredare perspektiv på fotografering. Är den bästa skola som tänkas kan, och en skola jag kan kila in på lite då och då när jag har tid. Kanonförträffligt helt enkelt!
 

Didgeridoohan

Aktiv medlem
Helt klart har jag blivit en bättre fotograf sen jag blev medlem! Många bra artiklar, forumet, bildkritiken, osv... Man får dessutom se väldigt många bra bilder som inspirerar och ger nya idéer.
 

Orelle EFS

Aktiv medlem
jajamen

Det är ju ingen tvekan om att man blivit bättre.
Bildkritik är ju lärorikt och man lär sig se på bilder på ett annat sett. Det som gett mest dock är de personliga kontakter som iallafall jag fått härigenom.
Har ju varit medlem snart 2 år och sett en väldans massa bilder och fotografers tänkande och tyckande passera min bildskärm.
Det värsta med fotosidan är det jäkla beroende som det alstrar.
Det är inte många dagar som jag inte varit uppkopplad.
Ha det bra allesammans och lär av varandra.
 

Bossebarrskog

Aktiv medlem
Japp

Jag lär mig hela tiden nya små saker, tänker på vad jag läst här på sidan innan jag tar en bild (oftast). Så tack för alla fina tipps..

Jörgen
 

Pena

Avslutat medlemskap
Inte ännu, men kanske i framtiden. Jag har varit så liten tid medlem, endast en vecka.
Diskussionerna värkar vara intresanta.
 

camag

Aktiv medlem
Om jag får säga det själv...

så har jag blivit en bättre fotograf.

En sak är säker i alla fall och det är att mitt bildseende har förbättrats.
Jag tänker på tips och kommentarer varje gång jag skall ta en ny bild nu för tiden.
Mitt självförtroende som fotograf har stärkts dessutom och det behövdes ju verkligen!

På köpet har jag fått nya "vänner" också. Och att utbyta åsikter och idéer via mail och forum med andra som har samma intresse är GULD värt.

Jag har blivit totalt beroende av fotosidan och tittar/läser/kollar in bilder ett par timmar om dagen sammanlagt.

/Catarina
 

Arleklint

Aktiv medlem
Fotosidans medlemmar har lärt mig massor i form av rent tekniskt kunnande och bildtänk.

En del har jag också lärt mig på egen hand genom att studera bilder på fotosidan.

Jag tror att fotosidan och alla dess bilder bidragit till att jag hittat en egen stil - en bildstil jag trivs i - som jag nu jobbar på att renodla och förtydliga.
 

hakfre

Medlem
Absolut! Allt från filmförvaring till lämplig upplösning på utskrifter

Också har jag blivit mer prylgalen :(
 

Sara

Aktiv medlem
om inte annat...

om inte annat så har man ju iallafall fått otroligt mycket inspiration och bildideér här. Vilket är toppen toppen toppen!!
 

gunte

Aktiv medlem
Tveksamt,men däremot hur usla andras bilder är,hehehe..nej skämtåsido..
Visst har man lärt sig "se" lite djupare och annorlunda på vissa detaljer.Viktigare är att man har fått några trevliga bekanta,både fysiskt och digitalt.
mvh/gunte..
 

SunKi

Aktiv medlem
Absolut!

Det började med att jag blev medlem den 14:e september anno 2002, jag ägde ingen egen kamera utan använde min flickväns nyköpta. Jag kunde.. inte ett smack. Inte ett dyft.

Idag skulle jag vilja räkna mig till lite mer avancerad amatör, har lärt mig otroligt mycket och fått otroligt mycket ut av det, anser själv att jag har blivit en mycket bättre fotograf p.g.a fs.

Har köpt en fin utrustning, framkallar film och gör kopior hemma i mitt eget mörkrum, osv osv.
Allt tack vare fotosidan, i princip alla kunskaper har kommit just härifrån. Förutom ett gäng böcker, men dom hade jag aldrig hittat om det inte vore för fs heller.

När jag ändå har bekräftat att fs gjort allt för mig, så kan jag ju passa på att tacka fotosidan-crew för allt.

PS, det måste vara en otroligt trevlig känsla att veta att man förändrat mångas liv.

Mitt har då blivit helt förändrat..

PS2, går inte en dag utan att jag loggar in på FS, är alltid inloggad på fotosidans eminenta chatt, den ger en extra dimension till sidan.
 
ANNONS