Annons

Hjälp: Värdering av Nikonpaket

Produkter
(logga in för att koppla)

mnm_swe

Aktiv medlem
Hej kära fotovänner, om jag nu ens får säga så numera. Var väldigt länge sedan jag var inne och skrev något eller ens delade några alster. Livssituationen har förändras och andra intressen har tagit upp all tid (läs småbarn) och kameran blir väldigt sporadisk använd och tänkte därför sälja av hela utrustningen.

Jag skulle behöva lite hjälp med värderingen, har försökt titta på bla prisjakt och blocket för att försöka bilda mig en uppfattning, men det är galet svårt och jag blir tokig.
Har förstått att man får ut mer om jag säljer allt i delar men tror jag väljer att "straffa" mig ur och försöka sälja allt på ett bräde.

Vad tror ni man kan få per stycket för att sätta det i paritet mot ett paket?

Är väldigt tacksam för hjälpen jag kan få.

Allt är mer eller mindre i toppskick och väldigt varsamt hanterat.

Nikon D300, laddare, 2 st batterier
Nikon AF ED 80-200/2,8D Vridzoom, Motljusskydd HB-7 Finns ett litet märke på linsen, har aldrig märkt av i bild + Rund låda som den kom i.
Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1, Hoya HMC UV Filter, Motljusskydd 2C9FH
Tamron AF XR 28-75/2,8 Di, B+W F-Pro UV filter, Motljusskydd DA09, saknar linsskydd + Fodral
Tokina AT-X Pro SD 12-24/F4 (IF) DX, Hoya Super HMC Pro1 UV Filter, Motljusskydd BH-779
Nikon Blixt Speedlight SB-800 + Fodral

Kenko N-AF Teleplus Pro 300 1,4X + väska
Kenko Extension Tube 12/20/36mm, tre delar

Sandisk Extreme III Minneskort 4GB
Sandisk Extreme III Minneskort 8GB
Sandisk Extreme III Minneskort 12GB

Kameraväska Axel LowePro Nova 1
Kameraväska Rygg LowePro Flipside 300

Manfrotto Enbensstativ 676B
Velbon Trebensstativ CX 560 + Väska

Trådlös Fjärrkontroll, liknande denna fast min har lite andra färger
http://www.dpnotes.com/phottix-n1-wireless-remote-control-set-nikon-d300-review/


Tack på förhand
Micke

PS, hoppas jag la tråden rätt. :)
 
Jag skulle behöva lite hjälp med värderingen, har försökt titta på bla prisjakt och blocket för att försöka bilda mig en uppfattning, men det är galet svårt och jag blir tokig.
Försök hitta dina grejer på avslutade auktioner (där objektet blev sålt) på Tradera. Det bör ge ett rimligt hum om marknadsvärde.
 
En gissning då. Mellan tummen och pekfingret är paketet kanske värt 12.000, men jag skulle aldrig köpa så och få en massa saker jag inte vill ha. De övriga prylarna skulle jag betrakta som "gratis" så kanske 7.000 som paket. Kamerahuset är ju heller inte så hett längre. Men det kan vara värt att anstränga sig lite om det inte är panik att få loss några tusenlappar. Och tänk dig för innan du säljer minneskort. Det går oftast att återskapa innehållet för den som vill.
 
Grovt uppskattat så hamnar priserna ungefär i denna nivå.
D300 kanske 2000kr
80-200 Går mellan 3-5000 beroende på skick.
Tamron 90 2-2500
28-75 kring 15-1800
Tokina 12-24 kring 2500
Sb-800 kring 1500
Minneskorten värderar jag till 0.
Stativen kanske nån hundralapp styck
 
ANNONS