Annons

Hur länge spar ni egentligen data om mig efter avslutat medlemsskap?

Produkter
(logga in för att koppla)

mile

Aktiv medlem
Hej, om man tittar på dagens "Mitt bästa fotominne" som ligger på framsidan (idag 15/6 -11) så blir man nyfiken på bilden medlemmen talar om. Klickar man däremot på citatet och förväntar sig leta rätt på bilden bland medlemmens bilder så visar det sig att han ej längre är medlem på fotosidan.

Här är länken man kommer till: http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=154002

Man kan dessutom få veta den avslutade medlemmens namn från titeln på sidan på den länken. Antingen så är ju länken felaktig, eller så är det en bug som helt enkelt inte tar hänsyn till om kontot är avslutat.

Dock väcker det lite frågor, hur länge efter man lämnat fotosidan finns all data om mig kvar i er databas, och vilket data sparas efter mitt medlemsskap avslutats?

Jag tycker det "antyds" i PuL, (Frågor och svar) på den här länken: http://www.datainspektionen.se/frag...ge-far-uppgifterna-i-ett-kundregister-sparas/ att det kanske inte är läge fortfarande ha kvar uppgifter om den här medlemmen efter avslutat medlemsskap.

Inte för att jag brukar bry mig jättemycket om vad som lagras på sådana pålitliga siter som fotosidan, men man vill ju helst att det ska försvinna när man avslutar sitt medlemsskap och tar bort sin användare va.

Vh
Richard
 
Jag skulle gissa att man säger bort alla invändningar mot PUL när man blir medlem och godkänner medlemsvillkoren. Dessa gäller ju rimligen även efter att man sagt upp sitt medlemskap och har man lagt inlägg i forum så kan ju dessa inte bara raderas, det skulle ju få en del konsekvenser.

Sedan kanske det är en bugg att man ser namnet i titelraden, men det kan inte jag svara på.
 
Jag skulle gissa att man säger bort alla invändningar mot PUL när man blir medlem och godkänner medlemsvillkoren. Dessa gäller ju rimligen även efter att man sagt upp sitt medlemskap och har man lagt inlägg i forum så kan ju dessa inte bara raderas, det skulle ju få en del konsekvenser.

Sedan kanske det är en bugg att man ser namnet i titelraden, men det kan inte jag svara på.

Jo, där man registrerar sig som medlem klickar man även i att man accepterar att de lagrar data om dig och det finns även en länk till PuL-beskrivningen, genom den länken hittade jag också frågor och svar som jag skrev om ovan där det står att data inte ska lagras längre än nödvändigt.

Jag kan förstå att forumtrådar lagras på siten efter man avslutat medlemsskapet eftersom trådarna annars skulle bli rätt tråkiga efter ett tag, men jag anser inte heller att den text man skriver i forumtrådar kan räknas som personlig information. Jag tycker däremot att det är lite konstigt att namn och andra personuppgifter lagras efter avslutat medlemsskap, ännu mer att det visas på fotosidan någonstans.
 
ANNONS