Annons

hur slå av Color Adjustment på Epson R1800 (Leopard, 10.5.3)

Produkter
(logga in för att koppla)

popnow

Avslutat medlemskap
Jag har en special gjord printer profil till min Epson R1800. Jag ställer Color Adjustment/Color Management i photoshop CS3 och så slår jag av det i skrivar inställningarna (Off (No Color Adjustment). Har funkat fint, men nu har jag inte skrivit ut på länge och där emellan har det kommit Mac OSX Leopard updateringar (10.5.2 och 10.5.3). Nu när jag ska skriva ut så finns inte funktionen "Off (No Color Adjustment)" i inställningarna för skrivare. Jag har testat både den drivrutinen som följer med OSX och med Epsons egna (version 6.12) men hittar inte off knappen.

Någon som har koll på vad som hänt eller hur man kan slå av det?
 
Märkligt att ingen som har en Mac kan hjälpa dig (de brukar vara kåta på att berätta hur fantastiskt den miljön fungerar i alla olika lägen!)

Antingen är det något som inte fungerar sedan Apple uppgraderat sitt OSX (i vilket fall det säkert finns en patch som fixar problemet) eller så hittar du inte inställningen.

Jag uppdaterade skrivardrivrutinen till min Epson Pro 3800 nyligen och den är helt omgjord jämfört med förra versionen. För att stänga av skrivardrivrutinens färghantering, måste man numera välja 'Custom' under 'Media Settings' och därefter välja 'No Color Adjustments' i 'Drop-down' menyn. Huruvida det är samma på en Mac vet jag inte, men du får leta. Inställningen finns där.
 
Jag pratade med Epsons support idag och de sa att man tydligen inte kan göra det i 6.12 utan jag skulle tanka hem 3.0a versionen, de båda släpptes i början av december.

Har sedan läst på nätet att många har problem med 6.12 versionen, att den ger för mörka bilder även om man har specialgjorda profiler för olika papper.

Så nu funkar det att skriva igen, spelar ingen roll för mig ilken drivrutin jag använder, bara det funkar så är jag glad.
 
ANNONS