Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Importerade foto från iPad i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

dasa1203

Aktiv medlem
Hej!

Jag använder Lightroom dels i min stationära dator men även i min iPad Pro. Jag har synkroniseringsfunktionen påslagen. Senast när jag importerade bilder på iPaden kom det i biblioteksdelen i Lightroom på min stationära dator upp två flikar med importerade foton från min iPad (se bifogad bild). Jag vill ha mina iPad importer på ett och samma ställe. Vad gör jag för fel och kan någon mer kunnig i programmet hjälpa mig?

Vänliga hälsningar och på förhand tack för hjälpen! Dag S

Fotosidan.png
 
Hej!

Föreslår att du skapar en specifik folder där allt hamnar IPad-synkat hamnar.
Det är ett ständigt velande med dessa olika enheter som skapas, tycker jag personligen.

Du gör det genom att kryssa i Location i Lightrooms synk-inställningar - se bilden.
Du kan ju t. ex. kalla foldern iPad synk eller Dags iPad kanske.

1641577589538.png

Starta om Lightroom.
Synka sedan någon ny bild från iPad och kolla så det funkar.
Du bör sedan se den nya foldern i Lightroom folderpanel (inte som tidigare som en enhet som Dags iPad).
Dra och släpp nu de foton som ligger i de två enheterna Dags iPad till denna nya "iPad-folder" (markera alla i respektive enhet + dra och släpp).

Sedan kan du högermarkera de två tomma iPad-foldrarna och välja "Ta bort" eller vad den heter på svenska.

Lycka till!!
 
Hej Thommy och tack för att du tog dig tid att svara! Jag ska prova detta snarast. Vänliga hälsningar Dag
 
ANNONS