Annons

Jobbhjälp Gbg - vimmel-, fastighetsfotograf etc.

Produkter
(logga in för att koppla)

bellaberg

Medlem
Hej!

Jag är en ung tjej som precis startat min egen fotofirma som jag just nu håller på med på fritiden. Jag har flyttat till göteborg för ett halvår sen och tänkte nu försöka ta mig in på fotojobbmarknanden. Lättare sagt än gjort dock. Jag försöker få lite extrajobb som fotograf (då jag har timjobb på en klädbutik), typ vimmelfotograf, fastighetsfotograf etc.

Det jag har fotograferat hittills är ganska varierande vilket är bra! Bal, student, fastighetsfotografering, Interior design, matbilder, produktfotografering, betongtrappor till en hemsida. Lite smått och gott helt enkelt och är villig att ta på mig vilket fotojobb som helst, man måste börja någonstans!

Är det någon som vet någon/något man kan vända sig till för att komma igång? Alla tips är varmt välkomna!! Kolla gärna in på min hemsida för mer info! www.bellasfoto.se
 
Ett tips som har get mig, om inte jobb så åtminstone intressanta samarbeten, är att hitta företag som publicerar bilder på sociala medier (instagram är väl det givna valet, men facebook funkar säkert också), och erbjuda dem dina tjänster. Gärna med förslag på hur du tror att du kunde erbjuda dem bättre bilder.
 
Ett litet extratips (som du antagligen redan tänkt på, men ändå värt att nämna): investera lite i ditt brand. Skaffa en hemsida på en egen domän (inte dinhemsida.wordpress.com) och ha en snygg portfolio där. Skaffa ett visitkort - och skriv inte "VD", "CEO" eller "ägare" på det. Du vill att de som får ditt kort ska tänka på dig som fotograf.

Världen är full av människor med kameror idag; vill du sticka ut från mängden så gäller det att verka proffsig och "together". Mycket av vad man köper när man anlitar ett proffs är pålitlighet. Vem som helst kan ta bilder som blir bra (ibland), du hyr ett proffs för att de ska vara på plats, i tid, redo, och konsekvent lämna bra resultat. Så gör vad du kan för att visa att du kan det :)

Lycka till!
 
ANNONS