Annons

Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu behöver ju inte FS vara det filtret, det är väldigt enkelt för var och en att inte nappa på annonser från nyblivna medlemmar helt utan aktivitet.

Det hade varit tråkigt för mig dock. Jag blev medlem för att jag ville köpa ett begagnat 500/4 IS som låg ute på annons här, och jag kunde inte kontakta säljaren utan att bli medlem. Affären gick bra, d v s jag betalade utsatt pris...
 
Har man släppt på annonser för nya medlemmar igen?

Ligger tre st från en "alexander alexander" varav två är till fånigt lågt pris med bilder snodda från ebay och en är att han vill "hyra ett teleobjektiv".
 
Jag blev kontaktad av medlem lju89 för min köpesannons. Första varningsflaggan, erbjöd mig en kamera billigare än vad jag är villig att betala. Andra var att han givetvis påstår sig bo långt bort. Han försökte intala mig att om vi använde tjänsten swiftcourt så kunde jag säkert betala honom och han skulle sedan skicka kameran säkert till mig.
 
Följande annons känns lite suspekt då säljaren inte svarar på mina meddelande.
Har skrivit 3 ggr och varje gång blir det en snabb inloggning där försäljaren läser mitt meddelande, men undviker svara.
I mitt sista meddelande upplyste jag om att jag kommer exponera annonsen här. Trots det uteblev svaren.

Tycker det är ett märkligt förfarande om man vill sälja något. Dessutom prioriterades en affär med hämtning i Malmö.
Så denna affären kunde varit över igår. Snabbt och enkelt. Men tyvärr finns det inget intresse.

Allt är kanske i sin ordning men jag vill trots allt höja ett varningens finger då försäljarens agerande inte känns korrekt.

 
Följande annons känns lite suspekt då säljaren inte svarar på mina meddelande.
Har skrivit 3 ggr och varje gång blir det en snabb inloggning där försäljaren läser mitt meddelande, men undviker svara.
I mitt sista meddelande upplyste jag om att jag kommer exponera annonsen här. Trots det uteblev svaren.

Tycker det är ett märkligt förfarande om man vill sälja något. Dessutom prioriterades en affär med hämtning i Malmö.
Så denna affären kunde varit över igår. Snabbt och enkelt. Men tyvärr finns det inget intresse.

Allt är kanske i sin ordning men jag vill trots allt höja ett varningens finger då försäljarens agerande inte känns korrekt.


Säljaren var rätt pratglad tills jag erbjöd mig att köpa den för 20' om han lade ut den på Blocket med Blocketpaket. Då blev det radiotystnad. Rapporterade in annonsen men det brukar ta ett bra tag innan man får svar.

Söker man på säljarens namn finns det en aktiv bedragare på andra forum med samma namn.
 
Följande annons känns lite suspekt då säljaren inte svarar på mina meddelande.
Har skrivit 3 ggr och varje gång blir det en snabb inloggning där försäljaren läser mitt meddelande, men undviker svara.
I mitt sista meddelande upplyste jag om att jag kommer exponera annonsen här. Trots det uteblev svaren.

Tycker det är ett märkligt förfarande om man vill sälja något. Dessutom prioriterades en affär med hämtning i Malmö.
Så denna affären kunde varit över igår. Snabbt och enkelt. Men tyvärr finns det inget intresse.

Allt är kanske i sin ordning men jag vill trots allt höja ett varningens finger då försäljarens agerande inte känns korrekt.


jag rapporterade samma medlem för två andra annonser den 23/12.
Tydligen anser fotosidan inte att det är suspekt.
Han säljer både Nikonsaker och Canonsaker.
Enligt mig står alla varningsklockor och tjuter högt!
 
Hehe, nu agerade han och svarade. Men nu är det liksom försent. Nu är min varning om bedrägeri ute :D

Han skulle minsann anmäla mig för detta var inte OK. Dessutom ville han inte sälja till mig längre. Oj vad ledsen jag blev över det.
 
Hehe, nu agerade han och svarade. Men nu är det liksom försent. Nu är min varning om bedrägeri ute :D

Han skulle minsann anmäla mig för detta var inte OK. Dessutom ville han inte sälja till mig längre. Oj vad ledsen jag blev över det.


"
Varning 40

En person som kallar sig Adam Johansson fortsätter att lura radioamatörer.

Swishnumret är: X72-641725X
Båda x är en siffra utan värde.

Han har bytt e-post till [email protected]
Publicerad 2023-09-30

"

Säger inte att det nödvändigtvis är samma person men man kan ju om inget annat jämföra Swishnumret om man bestämmer sig för att handla.

Sen faller ju att ett 180-600 för 15' inte blev sålt inom en timme på sin egen orimlighet. Så en annons som ligger ute i dagar, tja...
 

"
Varning 40

En person som kallar sig Adam Johansson fortsätter att lura radioamatörer.

Swishnumret är: X72-641725X
Båda x är en siffra utan värde.

Han har bytt e-post till [email protected]
Publicerad 2023-09-30

"

Säger inte att det nödvändigtvis är samma person men man kan ju om inget annat jämföra Swishnumret om man bestämmer sig för att handla.

Sen faller ju att ett 180-600 för 15' inte blev sålt inom en timme på sin egen orimlighet. Så en annons som ligger ute i dagar, tja...
Köpte nyligen ett Nikon Z 70-200mm f/2.8 VR S av honom som kom i dag. Men ett annat swishnummer, så det är kanske inte samma person, betalade sedan för ytterligare ett objektiv som jag ännu inte fått så nu är han polisanmäld, Adam Johansson swishnummer 0793581103
 
Senast ändrad:
Säljare Dixton har inte skickat den kikare, Nikon, jag betalat för i förskott. En annan medlem har precis varit med om samma sak fast angående annonsen från samma säljare om en Canon telekonverter.
 
ANNONS