Annons

Kan inte ändra betalningsinformation hos Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)
Har noga läst Adobes rekommendationer och provat allt ! Inklusive ett antal telefonnummer för att nå Adobes kundtjänst. Hamnade då hos någon som befinner sig i Indien och talade dålig engelska ! Det verkar som att Adobe inte önskar ha någon kontakt med sina kunder så snart dessa tecknat sig för ett abonnemang eller prenumeration.
Såvitt jag kunde förstå lovade mannen i Indien att åtgärda så att min betalningsinformation skulle gå att ändra, men inget har förändrats på den punkten.

Därtill ska läggas att Adobes erbjudande om prenumeration på Photoshop CC endast skulle gälla till den 2/12. Syftet med denna information var naturligtvis att få så många som möjligt av de kunder som var intresserade av Photoshop CS 6 att teckna sig snarast. Meddelandet var dock inte sant - erbjudandet finns fortfarande på Adobes hemsida, men man har nu tagit bort tidsgränsen.

Har nu tillskrivit Adobe Systems Nordic AB och meddelat att ärendet kommer att bli föremål för granskning av Konsumentombudsmannen (KO), såvida man inte ser till att betalningsinformationen omgående kan ändras av kunden. .



Kan bara hålla med alla som gnäller på Adobe. Det är skitföretag och då uttrycker jag mig snällt
 
Varken mail eller telefon är beroende av webläsare
Du har fel.
Det gick inte att komma åt den mailade informationen.

Sen håller jag med om att det är för dåligt av Adobe att lägga supporten hos inkompetent personal, oavsett vilket land som de lägger den i.
O att lägga den i Indien medför vissa kända risker i form av den hiearki som existerar.
Är du duktig så blir du chef.
Är du chef så gör man inte ett handtag i den dagliga hantering som du var duktig i.
Det finns förbättringspotential men det kommer nog att ta ett par/tre generationer innan vi är där.

Vi kunder måste nog klaga mer.
 
Du har fel.
Det gick inte att komma åt den mailade informationen.

Sen håller jag med om att det är för dåligt av Adobe att lägga supporten hos inkompetent personal, oavsett vilket land som de lägger den i.
O att lägga den i Indien medför vissa kända risker i form av den hiearki som existerar.
Är du duktig så blir du chef.
Är du chef så gör man inte ett handtag i den dagliga hantering som du var duktig i.
Det finns förbättringspotential men det kommer nog att ta ett par/tre generationer innan vi är där.

Vi kunder måste nog klaga mer.



NEJ nej nej, jag har inte alls fel. Abode vill INTE svara på mail och, om dom svara i telefon så är det på engelska - vilket jag inte vill. Det har INGET med webläsaren att göra
 
NEJ nej nej, jag har inte alls fel. Abode vill INTE svara på mail och, om dom svara i telefon så är det på engelska - vilket jag inte vill. Det har INGET med webläsaren att göra
Du får läsa vad jag skriver o kommentera det.
Du skriver om andra problem o dem har jag inte kommenterat.
Var sak på sin plats.
God Jul!... om det kan bli en god jul utan fungerande Adobeprogramvaror...
 
Har du testat att chatta med dom? Har fungerat för mig när jag hade problem med min registrering, det är dock på engelska.
 
Adobe är inte kundvänligt

Skriv något negativt på Adobes facebooksida

Till Anders:

Är inte registrerad på FACEBOOK och har inget behov av att vara det.
Att ändra sin betalningsinformation hos Adobe borde naturligtvis vara
möjligt ändå.

Adobe är enligt min mening kundovänligt, genom att göra sig så otillgängliga att man inte genom ett enkelt telefonsamtal kan nå deras kundtjänst. Det är inte det faktum att hemsidan krånglar som irriterar mig, det är otillgängligheten !
 
Då är det ju endast ett alternativ kvar och det är att inte använda deras mjukvaror eller rättare sagt 2 använda engelskan är ju annars ett alternativ det med.
 
Till Anders:

Är inte registrerad på FACEBOOK och har inget behov av att vara det.
Att ändra sin betalningsinformation hos Adobe borde naturligtvis vara
möjligt ändå.

Adobe är enligt min mening kundovänligt, genom att göra sig så otillgängliga att man inte genom ett enkelt telefonsamtal kan nå deras kundtjänst. Det är inte det faktum att hemsidan krånglar som irriterar mig, det är otillgängligheten !

Det går bra att ringa deras kundtjänst. Den är på engelska dock.
 
ANNONS