Annons

Kompakt för sport och res

Produkter
(logga in för att koppla)

erhu

Aktiv medlem
Sökes
Reskamrat som gillar att föreviga action på nära håll. Du trivs bra i ett UV-hus men ska inte användas under vatten (mao är blixtfunktion inte högsta prio).

Optik, pixlar etc är av sådan dignitet att kopior kan göras till åtminstone A4 utan alltför mkt photoshoppande på hög nivå

Det är ett plus om du diggar CF-kort

Finnes:
Kille på 27somrar utan digital erfarenhet som inte tycker du ska kosta mer än ca 4'-5'. Jag uppskattar lite manuella inställningsmöjligheter.
 
Canon PowerShot S50 är väldigt trevlig, använder en på jobbet själv. Möjlighet till manuell exponering, fokus, vitbalans, ISO etc etc. Och ja, den tar CF-kort.

Robust, tålig och rätt snygg dessutom!

Den kostar väl lite över 5000 fortfarande, men det kan vara värt de extra hundralapparna om du är ute efter den sortens kamera du beskriver!
 
Vill börja med att be om ursäkt om jag gör nåt man inte får, har läst forumreglerna fler gånger och tolkat dem som så att jag borde kunna lägga in det här...

Finnes;
Digitalkamera Fuji s602. Rätt liten och lätt sak som inte är särskilt mycket använd. Du kan antingen använda mig helautomatiskt eller så kan du själv bestämma vilka inställningar jag ska ha.

Min nuvarande ägare har inte använt mig sedan september, förutom för att se att jag fortfarande fungerar perfekt, och då vill jag till en ny ägare så att jag kan utnyttja min fulla potential

Jag kommer med alla tillbehör utom CF-kort(men med Smartmedia istället). Gillar dock CF. Har sett på nätet att det ska finnas UV-hus till mig också.

Jag kan utan större problem ta bilder som man kan skriva ut i A4-storlek med bra kvalitet!

Kontakta gärna min ägare så kanske ni kan komma överens? :)
 
Humor

Känns bra att det finns andra människor som orkar vara kreativa en tidig lördag morgon.

Och i detta fallet bryter du väl knappast mot reglerna, utan humor hade det dock varit ett klart regelbrott.
 
Nja, själva bildtagandet står ju min ägare för, men det är ju ändå jag som registrerar och lagrar bilden :)

Menade förstås att bilderna som blir tagna med mig kan man skriva ut i A4!
 
Tack för tips. Utifrån vad jag läst verkar S50 vara en hottad version av A80 och ungefär vad jag är ute efter.

Minoltan verkar också trevlig (har haft en My2 tidigare), särskilt stl och rejäl konstruktion men är skeptisk till minneskortformat- inbillar mig att CF är bättre på de flesta sätt (billigare, lättare att få tag på och låna eftersom vanligare etc).

Ergo:
Lutar alltså åt en S50. Hade nog egentligen kunnat tänka mig en A80 men är lite skeptisk till AA batterier (mina har en tendens att ständigt ladda ur...).

Andra tankar ang detta ? Tänker främst på sånt här som hur snabb kameran är i praktiken, inte vad som står på pappret (fps, AF osv)

Jo jag vet att en (d)slr hade varit bättre på de flesta områden...

Milan- har du nån länk där jag kan läsa lite mer om din modell? Har nog tänkt mig en ny modell av princip- har dåliga erfarenheter av beg kompakter...
 
erhu skrev:

Milan- har du nån länk där jag kan läsa lite mer om din modell? Har nog tänkt mig en ny modell av princip- har dåliga erfarenheter av beg kompakter...

Givetvis ska du få det;

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/fuji_finepixs602z.asp
Bra sajt på engelska där det står en del om kameran.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1567
Vad folk här på fotosidan tycker

Tänkte bara att jag skulle chansa eftersom jag själv inte använder den som det är nu...
 
ANNONS