Annons

Kontaktproblem Eos 350D och Mac...

Produkter
(logga in för att koppla)

kreatören

Aktiv medlem
Jag har just skaffat mig en Eos 350D och har problem med att ladda ner bilderna till min dator (Mac), det kommer visserligen att lösa sig efter helgen då jag får min kortläsare.
...men ändå, är det någon som har haft liknande problem, och kommit på någon lösning?
Varken Canons browser, Iphoto eller Bildinsamlingsprogrammet hittar kameran/CF-kortet, jag har försökt det mesta, testat alla USB portar, installerat om browsern, ändrat inställningar i kameran och startat om datorn.

Gott slut å Gott Nytt!
 
Kameran borde dyka upp som en hårddisk, kolla kamerans usb-läge.. finns 2 st iaf på d70..ett ska man använda när man fotar med kameran kopplad till datorn.
 
Adrian,

Den där URLen fungerar inte. Den ser ut att ha blivit förkortad med tre prickar i mitten.

PD
 
Jag har testat båda de två kommunikationsinställningar som finns på 350:an: Skriv ut/PTP resp Datoranslutning.
Har också varit runt på en massa siter och sett att jag inte är ensam om det här problemet.
Som tur är fungerar min PowerShot G5:a bra med Macen och Canons browser, så den får fungera som kortläsare under helgen...eller tills jag/vi kommer på en lösning...
 
Tack Adrian...
...det verkar som det är en uppgradering av mitt system som gäller. Jag kör fortfarande på OS X 10.2.8
 
Jag vill bara tala om att allt löst sig (utan att jag behövt uppgradera mitt system) iom att jag skaffade en kortläsare. Nu är det inga problem med att öppna (bilderna) filerna i Canons programvara Digital Photo Professional.
 
ANNONS