Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda över bilder till iphone

Produkter
(logga in för att koppla)

MarkusFjellsson

Aktiv medlem
Jag har en kortläsare för att ladda över bilder till min Samsung. När min dotter skulle göra likadant till sin Iphone 12 fick hon meddelandet att det inte gick eftersom kortläsaren drog för mycket ström. Hennes batteri på mobilen visade 66%.
Någon som känner igen problemet?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tänk på att Lightning bara är USB 2.0, dvs det är med dagens mått mätt rätt segt även om ni får det att fungera.
 

jswg

Medlem
Vad är det för kortläsare? Jag använder Apples egen Lightning to SD-reader utan problem, men andra märken och modeller via USB-adapter kan säkert dra för mycket ström.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Man kan också använda apples lightning till USB. Då kan man strömförsörja den anslutna enheten/kortläsaren men laddaren till telefonen.

 

apersson850

Aktiv medlem
Tydligen finns bilderna på ett minneskort. Kortet i sig själv kan förstås inte dela med sig av sina filer via någon kanal som används till airdrop. Så om det ska vara möjligt lär det bero på vad annat som kortet sitter i.
 

mombasa

Aktiv medlem
En idag lite obsolet lösning är USBminnet Coodisk som har en USB i ena änden och lightning i andra. Tror den fortfarande finns kvar på marknaden.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Tydligen finns bilderna på ett minneskort. Kortet i sig själv kan förstås inte dela med sig av sina filer via någon kanal som används till airdrop. Så om det ska vara möjligt lär det bero på vad annat som kortet sitter i.
Någon sorts kortläsare nämns i frågan, den går kanske att använda i en dator. Och sedan kan man via internet (iCloud) få filerna till mobilen. Tänker jag.

Eller såklart ladda in bilderna i Android-luren som nämns. Och därifrån slang över till valfri molnlagring. För att sedan hämta från iPhone.
 

lonian

Aktiv medlem
Vad används för att få in bilder på minneskortet? En kamera?
I så fall, har den kameran någon funktion att föra över bilder via bluetooth?
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag har provat sånt också. Tycker den bättre överföringskapaciteten gör det väl värt att sätta i en kabel.
 

janc

Aktiv medlem
Ifall det hela handlar om att läsa in bilder till en iPhone med Lightning kontakt från ett SD kort fungerar Apples egen läsare alldeles utmärkt.
Finns exempelvis här:
 
ANNONS