Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
jdandanell skrev:
Enligt Nikon kommer det en batch 2008-02-11

Det verkar kommit nyligen, fotohandlarn i Falun (vet ej namnet, men ligger i centrum i Falun) har tydligen D300 på lager som nyligen kommit in. Han skicka säkert på postförskott om man vill :)

Någon som vet vad firman heter???
 
d300

Butiken i Falu centrum her Foto A-bild, tel 023-711221, där köpte jag min d300 före jul. Hoppas ni får tag på denna underbara kamera, 24-70/2.8 fick jag tag på hos Hegethorns Foto AB. Lycka till! Dan
 
Re: d300

dan a skrev:
Butiken i Falu centrum her Foto A-bild, tel 023-711221, där köpte jag min d300 före jul. Hoppas ni får tag på denna underbara kamera, 24-70/2.8 fick jag tag på hos Hegethorns Foto AB. Lycka till! Dan

Vad betalade du för den hos honom? Fick veta idag att han är vettig och är bra på priser? Men har aldrig hört talas om honom??!
 
christian_r skrev:
här i oslo har mer eller mindre alla förhandlare d300 inne i lager, och verkar inte ha haft några problem alls med leveranser.

beställde min d300 idag från usa, kommer med resenärer hem om 2 veckor, nice!

d3 får helt enkelt vänta :)

Vet att Nikons ordrar var mindre i norge på just D300, mensynd attden kostar miljarders miljarder för oss svenskar hos er...
 
Pris

Jag betalade 15700;- för d300. Men de har svårt att lev. 24-70, de väntar fortfarande på det objektivet. Mvh Dan
 
fsp skrev:
...men jag måste säga att det jag är mest sugen på att testa är faktiskt att börja fota konserter med den...
Har sett några vanliga vardagsbilder inomhus med ISO 3200 taget med 17-55 2.8 med bländare 2.8 - yeezz! Visst ser man lite brus, men om man inte vill printa större än 20x30 och kan klara sig utan beskuren bild så är det grymt.

Har hört/läst något om att den blå kanalen kan ge mer brus. Hur vida detta är sant eller inte låter jag vara osagt då jag inte har någon möjlighet att testa.

/Fredrik
 
VegaNass skrev:
Har hört/läst något om att den blå kanalen kan ge mer brus. Hur vida detta är sant eller inte låter jag vara osagt då jag inte har någon möjlighet att testa.

/Fredrik

Från http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300/D300HI_ISO_NR.HTM

(Image noise is much more of an issue under tungsten lighting, because the strong yellow cast requires the blue channel to be boosted considerably to achieve proper white balance. That boost increases noise along with the image data, so noise levels will generally be higher under tungsten lighting than daylight.)
 
D300'or

Om någon är på jakt efter en D300 så köpte jag min på Mediamarkt i sundsvall igår. Dom hade 3 kvar på hyllan efter att jag köpt min. Så äntligen har man fått tag på en.. Dom tog 15 690:- för den..
 
Supernöjd med min D300 som jag köpte i helgen ett lyft i kolosalformat när man kört D80.

Foto A Bild i Falun har D300 på lager kolla www.fotoabild.se en liten doldis mycket nikon på lager priserna är helt ok. Köpte ett beggat 80-200 Afs ed i somras för 3500 ett klipp.

Lollo
 
Re: D300'or

KeepeR skrev:
Om någon är på jakt efter en D300 så köpte jag min på Mediamarkt i sundsvall igår. Dom hade 3 kvar på hyllan efter att jag köpt min. Så äntligen har man fått tag på en.. Dom tog 15 690:- för den..

Mediamark i Växjö tar 15790:- =(
 
Hörde att ScandinavianPhoto hade 160 personer i kö... det måste ju vara en hel del som fixat kameran på annat håll?!

Märkligt tyst om leveranser tycker jag.
 
Fler och fler börjar ha dem på hyllan. Verkar som de kommer ikapp på kölistan nu.

Såg på Dustin från för någon time sedan att den finns på lager.
 
ANNONS