Annons

LR Classic vågar vägra video - trots mina hårda ord

Produkter
(logga in för att koppla)

aasaboe

Aktiv medlem
I går funkade det fint att importera video tillsammans med RAW i LR Classic. I dag låste sig LR fullständigt redan när jag klickade på importera. Efter några upprepade misslyckanden avinstallerade jag LR och installerade på nytt. Samma resultat vid importförsök, tvärlåsning. Ny avinstallation, men nu hängde sig den! Jag bestämde mig för att vänta ut låsningen, och si, det funkade! Ny installation, ny import och ny tvärlåsning. Jag väntade ut den också, och plötsligt funkade LR igen. Jag kan importera RAW, men video accepteras inte. Nu kan man ju inte göra så mycket med video i LR utöver att lägga in nyckelord och hålla reda på filerna, men det är just det jag vill kunna göra.

Någon som känner igen problemet?
 

aasaboe

Aktiv medlem
Utöver gårdagens åtgärder har jag inte gjort någonting. I dag går det utmärkt att importera video till LR Classic igen. Det måste ha varit ett gäng sura datorvättar som jobbade övertid i går. Någon annan förklaring har jag inte. Behövs inte heller, skönt att det funkar igen.
 

aasaboe

Aktiv medlem
Tack, jag känner mig hemma. Och riktigt bra blev det i slutändan. Jag kom förresten på en åtgärd som jag glömde i går; att starta om datorn. Men det blev ju gjort genom att jag stängde av den i går kväll och startade den igen i morse. Innan datorvättarna hunnit komma i gång!
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Utöver gårdagens åtgärder har jag inte gjort någonting. I dag går det utmärkt att importera video till LR Classic igen. Det måste ha varit ett gäng sura datorvättar som jobbade övertid i går. Någon annan förklaring har jag inte. Behövs inte heller, skönt att det funkar igen.
Jag har också problem att importera videoklipp i LR, något måste ha hänt när senaste versionen kom.
Gjorde du något av det på bilden? Jag vet inte hur jag ska kunna få bukt med problemet, Det går inte heller att spela upp befintliga videoklipp som redan finns i LR.


Skärmbild 2024-02-11 120047.png
 
Senast ändrad:

Bussmicke

Aktiv medlem
Ingen som har detta problem???
Otroligt i så fall


Ett okänt fel uppstod vid läsning av videofilen. Anslutningen till Dynamic Link-servern misslyckades. (26)

G:\Bilder\2024\2024-02-10 Sundbyberg,Älvsjö,Sista dagen med Cx-tåg i tunnelbanan\MVI_9913.MP4
G:\Bilder\2024\2024-02-10 Sundbyberg,Älvsjö,Sista dagen med Cx-tåg i tunnelbanan\MVI_9930.MP4
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Tack, jag känner mig hemma. Och riktigt bra blev det i slutändan. Jag kom förresten på en åtgärd som jag glömde i går; att starta om datorn. Men det blev ju gjort genom att jag stängde av den i går kväll och startade den igen i morse. Innan datorvättarna hunnit komma i gång!
Jag har sett flera artiklar och video på Youtube som hävdar att omstart är det som gäller framför avstängning och nystart. På jobbdatorn har jag fått varningar från windows eller möjligtvis datortillverkaren att jag bör göra omstart för jag inte har gjort det på över tre veckor. (stängt av på eftermiddagen och startat upp på morgonen gör jag alltid minst två gånger i veckan så det är definitivt inte samma sak.
 
ANNONS