Annons

Mac OS X Lion och Lightroom 3?

J0£L

Aktiv medlem
Är det någon som hunnit testa den ovan nämnda kombinationen ännu?

Funkar det lika bra som med Snow Leopard?
 
Har provat o det verkar fungera som "vanligt"

Dock finns det varningar om att adobes program skall ha problem med lejonet.
Se macworld tex
 
Jo jag såg något om att det skulle vara problem med vissa av Adobes mjukvaror, därav min fundering.
 
Jag har kört Lion i beta sedan i våras. Jag har inte upplevt några problem med med att jobba i Lightroom. Tycker dock att min NAS server inte dyker upp som vanligt när jag vill importera bilderna från kameran. Jag får ta en bökigare väg för att välja mapp som den skall importera till.
Såg också på Luminous Landscape att Adobe angett att det även skall finnas problem med LR.
Så något måste det finnas. Själv har jag som sagt inte stött på några show stoppers.
 
Bra lista!
Sökte på adobe igår men fann inget.
Jag har som sagt inte märkt några problem.
Kör både databas o bilder på en extern disk. Det funkar det med.

Hoppas det kommer uppdateringar inom inte allt för lång tid...

Skönt o höra att betaversionen inte orsakat några problem!
 
Jag har en Qnap 219. Apple har också gjort något med AFP så det tar väldigt lång tid för att ansluta med AFP i Lion. Det vill säga Apple Filing Protocol..
Däremot fungerar anslutning med Microsoft Networking som vanligt.
 
Jag har en Qnap 219. Apple har också gjort något med AFP så det tar väldigt lång tid för att ansluta med AFP i Lion. Det vill säga Apple Filing Protocol..
Däremot fungerar anslutning med Microsoft Networking som vanligt.

Jag har en QNAP 419+ och kör NFS för att komma åt filsystemet. Funkar superbra även i Lion.
TimeMachine kommer funka efter QNAP släpper nästa release vilket enligt uppgift dröjjer ca två veckor.
 
Jag har en Qnap 219. Apple har också gjort något med AFP så det tar väldigt lång tid för att ansluta med AFP i Lion. Det vill säga Apple Filing Protocol..
Däremot fungerar anslutning med Microsoft Networking som vanligt.
Ok, Jag har en ReadyNas Duo via AFP. Det kom en betafix igår som tydligen ska funka, men jag väntar tills det kommer en officiell.
 
Det är säkert korrekt. De Macar jag inte har uppgraderat fungerar fortfarande korrekt med AFP och kan Time machine mot Nas servern. De 2 Macar jag har uppgraderat kan bara köra Time Machine mot en Time Caspule. Fast som Beta testare förväntar man sig problem och får leva med det.
 
Tja det är kanske mer spännande att vara beta-testare eftersom man stöter på mera spännande problem.
Å andra sidan har Lion varit förvånansvärt stabil redan sedan beta 1.
Det som bråkar är programvara från leverantörer som inte tagit detta på allvar och börjat testa samt anpassa sin programvara i tid.
Adobe verkar vara en av dem som suttit med armarna i kors fast det finns fler.
För dem som vill ha en probelmfri övergång så rekommenderas som vanligt att vänta några månader.
Fast de nya funktionerna i Lion gör verkligen hela operativet mer användarvänligt och produktivt.
Tycker Apple igen har tagit ett steg i rätt riktning. Sedan behöver det som vanligt finslipas en del.
Allt är inte ännu helt logiskt och homogent.
Det kommer nog i kommande uppdateringar.
Nas problemen kommer nog lösas snart och det fungerar med lite work arounds så det är ingen show stopper.
 
LR3 problem med import

Har problem med att importera filer från SD-kort efter uppdatering till Lion (ej beta). Kan ej skapa previews och kan ej spara ändringar gjorda i Photoshop tillbaka till LR3.

- Någon annan som stött på samma problem?
 
ANNONS