Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macbook pro 15" (early 2011)

Produkter
(logga in för att koppla)

Poker

Aktiv medlem
Denna fråga finns det ett antal men denna är ju från "early 2011" och min fråga är om någon själv bytt minnet från 4GB till 8GB?

(någonstans hörde jag att datorn klarar 16GB)

Om ja, vad är viktigt att tänka på?, finns det klisterlappar på skruvar som bevisar att man bytt själv?

Kan ju vara kul att spara 2000 kr på minnen som kostar under 1000 kr med frakt och moms.
 
Denna fråga finns det ett antal men denna är ju från "early 2011" och min fråga är om någon själv bytt minnet från 4GB till 8GB?

(någonstans hörde jag att datorn klarar 16GB)

Om ja, vad är viktigt att tänka på?, finns det klisterlappar på skruvar som bevisar att man bytt själv?

Kan ju vara kul att spara 2000 kr på minnen som kostar under 1000 kr med frakt och moms.

Det är jättenkelt att göra själv. Det finns till och med officiella instruktioner i instruktionsboken och direkt från Apple här: http://manuals.info.apple.com/sv_SE/MacBook_Pro_15inch_Early2011_S.pdf (Sid 44)
Så det är bara att byta själv. Ingen garanti av något slag ryker.
 
Perffa.

Då beställs det minnen

Jag har uppgraderat till SSD och mer ram-minne i min och det är precis som tidigare sagt SUPERENKELT! Ett litet tips dock.. se till att använda verktyg som har bra passform mot skruvar speciellt när "locket" övet baksidan skall skruvas loss.. dem sitter med locktite i gängorna så man får ta i lite och det är lätt att man slinter om man inte har bra verktyg. Lycka till!
 
Jag har uppgraderat till SSD och mer ram-minne i min och det är precis som tidigare sagt SUPERENKELT! Ett litet tips dock.. se till att använda verktyg som har bra passform mot skruvar speciellt när "locket" övet baksidan skall skruvas loss.. dem sitter med locktite i gängorna så man får ta i lite och det är lätt att man slinter om man inte har bra verktyg. Lycka till!

Jag kan tro det och jag har kvalitetsverktyg för ändamålet.

SSD: de är ju rätt dyra ännu tyvärr. om man nu väljer en större disk, 256GB och uppåt.
 
ANNONS