Annons

Malmö: Fotokompis i Malmö-området sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt SMHI i skrivande stund, så ser det ut att bli mulet den tid vi är där, men att det ska vara uppehåll. Men jag tar nog paraplyet med mig fall i fall.

Hoppas de har lite mat o dryck där. :)
 
Tack för en trevlig och givande fototräf. Det var himla skoj att plåta speedway, det måste vi göra om! Foton kan ses på www.flickr.com/photos/reisan. Jag kommer även att blogga om det ikväll här på min FS-blogg.

Man kan se i mina foton att jag inte riktigt hängde med när det gällde panorering och tajming. Och det påverkade skärpan. Men de blev helt ok för att vara första gången. Ser fram emot nästa gång. Nu vet man ungefär vart man kan stå och fånga vissa typer av actionbilder.
 
Gatufototräff den 6 juni?

Lördag den 6 juni är det nationaldagen. Där kommer förslagsvis vara lite aktivitet på Stortorget mellan 11.30-14.00. Är ett ypperligt tillfälle för gatufototräff, ifall vädret tillåter.

Verkar detta intressant? :)
 
Får man joina?

Tjena grabbar!!'

Såg ut som att ni brukar ha trevliga kvällar på motorbanorna runt om i stan...=) Tänkte bara höra om man fick hänga med er lilla grupp nån kväll till antingen speedway´n eller meca?? Har själv ett ganska stort motor och fotointresse... Ha d gott så länge

MVH Andreaz
 
Tjena grabbar!!'

Såg ut som att ni brukar ha trevliga kvällar på motorbanorna runt om i stan...=) Tänkte bara höra om man fick hänga med er lilla grupp nån kväll till antingen speedway´n eller meca?? Har själv ett ganska stort motor och fotointresse... Ha d gott så länge

MVH Andreaz

Hej Andreaz,
javisst får du det. Du är varmt välkommen. Jag och två andra ska till dragracingbanan nu på söndag, med reservation för väldigt dåligt väder. Vi kommer att vara där från ca kl 10 och tänkt vara där hela tävlingsdagen. Kom dit om du har tid och lust.
 
Tjena Rei

Låter trevligt, kommer gärna, med reservation för lite senare än klockan 10:00.. hur e d nu; man betalar inträde och anmäler sig sedan i besiktningen va?? och man måste väl ha varselväst lr hur e d nu för tiden??

MVH Andreaz
 
Tjena Rei

Låter trevligt, kommer gärna, med reservation för lite senare än klockan 10:00.. hur e d nu; man betalar inträde och anmäler sig sedan i besiktningen va?? och man måste väl ha varselväst lr hur e d nu för tiden??

MVH Andreaz

Du betalar inträde och sedan går du bort till receptionen och ber om att få ett ackrediteringskort så att du kan vistas vid banan. Receptionen är i den byggnaden närmast banan.

Det rekommenderas att man är diskret klädd, för att inte distrahera förarna.
 
Nja vet inte det riktigt.... Men men för att vara första gången jag lämnade mitt Pläge på kameran så kanske dom var ok. Men har absolut noll koll på mina inställningar om varför osv :)

Bra träning i alla fall :)

Om det e som du säger attd et var första gången utanför P läget så är det inga dåliga bilder, snygg hemsida förresten, lättorienterad
 
Hur går det för Mats? Har inte hört eller sett något inu...

Jag kämpar med Lightroom. Det tycks ha buggar som bara angriper mig! Har nu kommit på vad som inte fungerar så som jag vill. Dessutom är jag begåvad med en gammal dator. Men som de säger; Don efter person. Bilderna kommer inom en timme (hoppas jag).

Mvh
Mats
 
Jag kämpar med Lightroom. Det tycks ha buggar som bara angriper mig! Har nu kommit på vad som inte fungerar så som jag vill. Dessutom är jag begåvad med en gammal dator. Men som de säger; Don efter person. Bilderna kommer inom en timme (hoppas jag).

Mvh
Mats

Du kan ju alltid sälja din Canon 50mm f/1.2 och köpa en monsterdator som deklarerar, kokar kaffe, viker tvätt och redigerar bilder åt dig. ;-)
 
ANNONS