Annons

Malmö: Fotokompis i Malmö-området sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack...


Om ni är sugan så kan kanske detta vara av intresse.
Damfotboll. :) ja ni läste rätt... Kan vara kul att prova på detta med kanske.

Maila [email protected] om ni är sugna att gå och plåta Ldb FC Malmö ( MFF ) det är spel den 2009-06-14 & 2009-06-18.

Skicka in anmälan till Jenny och skriv här sen om ni skall med.. Jag är anmäld.

Jag är uppsatt på presslistan för den 14 juni, kl. 15.00 på Malmö IP. Ska bli kul att testa att plåta damfotboll. Det är seriematch mot Sunnanå.
 
Med risk för att låta tjatig, så vill jag påminna om fototräff i centrala Malmö på nationaldagen. Exakt plan är inte spikat, men som det ser ut just nu, så är det jag, Marcus, Ali och eventuellt Justin.

Alla är varmt välkomna! :)

Vi säger samling vid statyn på Stortorget kl. 11.15 i morgon lördag. Om någon blir försenad eller någon oanmäld vill göra oss sällskap, ring eller sms:a till 0704-711122.

Väl bemött! :)
 
Vi säger samling vid statyn på Stortorget kl. 11.15 i morgon lördag. Om någon blir försenad eller någon oanmäld vill göra oss sällskap, ring eller sms:a till 0704-711122.

Väl bemött! :)

Här kan du läsa var du kan fira nationaldagen i Malmö, Lund och i Omkretsen.

I Malmö kan du fira ...

I Folkets park startar man barnloppis kl 8 medan familjeunderhållningen börjar klockan 12. Johan Palm uppträder kl 17 på Stora scenen och entrén är fri.

På Stortorget firas det från 11.30 till 14.00. Under den tiden erbjuder Malmö stad kaffe och choklad. Landshövding Göran Tunhammar talar och dessutom utlovas flaggceremoni och folkdans. Bergaskolans musikklass och Polisens musikkår bidrar med musik.

Malmö IP är pålatsen för en scenshow med Anders Ekborg, Åsa Fång och Malmöflickorna. Dessutom talarKjell-Arne Lundgren, som är ordföande i kommunfullmäktige. Flaggor och fanor delas ut.

I Oxie slår man an fosterländska toner med fana och Arméns paradmaradmarsch på äldreboendet Blomstergården klockan 10. Musiken står FBU-Röda Korsets musikkår för.
 
tänkte jag skulle dyka upp idag men det blev ändring på det, blir kul på 2hjul istället, men ha en bra dag idag ser ut och bli kanonväder
 
Very nice, Mats! Gillar fisheye-bilderna, samt de bilder där solen blänker i kofångaren och lyser upp marken. Snyggt som tusan. Överlag tycker jag att du har mycket bra kvalité, när det gäller exponering och skärpa på motivet. Du är i ditt rätta element, må jag säga.

Jag tackar o bugar djupt för kommentaren.

Vi kanske syns på damfotbollen. Jag har inte bestämt mig än om jag skall anmäla mig.

Mvh
Mats
 
14 juni: LdB FC vs. Sunnanå

Om du vill prova plåta damfotboll på Malmö IP, den 14 juni, start kl. 15.00, skicka ett mail till Information Manager Jenny Henrichson, [email protected] så sätter hon upp dig på presslistan. Listan kommer sedan att ligga vid ingång märkt "Press".

Jag och Marcus är uppsatta till detta tillfället. Jag kommer att vara på plats oavsett väderförhållande. :)
 
och nästa tillfälle?

Äntligen är jag klar med bilderna från i söndags. Jag tackar också för en trevlig fotodag.

Det var svettigt på mer än ett sätt. :) Inte nog med att solen grillade en. Det var motljus de första timmarna och dagens fordon körde betydligt snabbare än vad de gör en onsdagskväll. Detta tillsammans med det starka ljuset gjorde det betydligt svårare att få fartkänsla och kort skärpedjup i bilderna. Trots ISO 50 och att polarisationfiltret satt på objektiven hela dagen. Det är väl dags att införskaffa gråfilter. :)

Bilderna ligger på www.fotomats.se


Ja se där! Det var väl inte så svårt? :)
Snygga bilder!

Mvh
Mats

När blir nästa till fälle att plåta speedway?

//Fredrik
 
Jag slänger iväg ett mejl till pressansvarig i morgon kväll och förvarna honom att vi kommer.

De som är uppsatta är: Fredik, Rei och undertecknad.

Är det fler som är intresserade av att fotografera speedway på onsdag nästa vecka (17/6-09)? Det finns plats för max 5 fotografer så det innebär att det är 2 platser kvar än så länge.

Det är först till kvarn som gäller.

Mvh
Mats
 
Om du vill prova plåta damfotboll på Malmö IP, den 14 juni, start kl. 15.00, skicka ett mail till Information Manager Jenny Henrichson, [email protected] så sätter hon upp dig på presslistan. Listan kommer sedan att ligga vid ingång märkt "Press".

Jag och Marcus är uppsatta till detta tillfället. Jag kommer att vara på plats oavsett väderförhållande. :)

Hm, jag tar tillbaka det där med "oavsett väderförhållande". Om det regnar så hoppar jag över detta. Inte för att jag ogillar att plåta i regn, utan att mina gluggar inte är vädertätade. :)
 
Jag slänger iväg ett mejl till pressansvarig i morgon kväll och förvarna honom att vi kommer.

De som är uppsatta är: Fredik, Rei och undertecknad.

Är det fler som är intresserade av att fotografera speedway på onsdag nästa vecka (17/6-09)? Det finns plats för max 5 fotografer så det innebär att det är 2 platser kvar än så länge.

Det är först till kvarn som gäller.

Mvh
Mats
Till Fredrik och Rei. Jag har fått Ok från pressansvarig.
 
Gatufoto 6 Juli

Jag ska gå runt och lulla på gågatan och däromkring i Malmö och gatufotografera idag från 17-tiden.

Om någon vill haka på, så ring eller messa mig innan 17.

0704-711122
 
Gatufoto 17 juli

Jag planerar att gatufota inne på gågatan i centrala Malmö nu på fredag från ca kl 16. Så länge det är uppehåll, blir det av.

Någon som vill hänga med? :)
 
ANNONS