Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Tack för hjälpen!

Tack för alla länkar till manualer. Hyggligt! Jag hittade min och är mycket nöjd med det.
Carina
 
svensk manual

Hej! Beställde just hem en nikon d300s och fick alla manualer på finska var kan jag hitta den svenska versionen och var hittar jag serienummret till min d300s för att kunne registrera den på nikon.se?
 
Det är lätt

Serienumret hittar du under kameran och det är ett sjusiffrigt nummer.

Om du håller kameran som att du skulle fota, och vänder den så att gluggen pekar nedåt, så finns numret på vänster sida.

Gå sedan in på nikon.se och regga dig där. Se till att regga alla produkter du köpt från Nikon. Sedan är det bara att gå in under:

supportcenter; support och downloads.

Där kan du söka på manualer på olika språk för just din D300s och all annan utrustning från Nikon.

Hoppas att det löste sig nu!
 
Hej! Beställde just hem en nikon d300s och fick alla manualer på finska var kan jag hitta den svenska versionen och var hittar jag serienummret till min d300s för att kunne registrera den på nikon.se?

Du kan få en manual på svenska om du skickar in din finska manual till "Nikon Manual Exchange Service" i Irland.

Först måste du dock registrera din kamera på Nikonsajten.

Se mer info på följande länk.

http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/21954

Utbytet brukar ta mindre än två veckor från du har skickat din manual (under förutsättning att dom har den manual du vill byta till, i lager).

Observera dock att dom inte byter ut snabb-manualen så skicka inte den, för den returneras inte.
 
Är det någon som vet hur man kan få manualen på papper D3000, om man inte har egen möjlighet att skriva ut. Någon firma typ, där man kan skriva ut 216 sidor, till ett anständigt pris???

/John
 
Är det någon som vet hur man kan få manualen på papper D3000, om man inte har egen möjlighet att skriva ut. Någon firma typ, där man kan skriva ut 216 sidor, till ett anständigt pris???

/John

Se mitt svar ovan, # 367.
Du betalar ett porto för att skicka den "utländska" (på europeiskt språk) manual du fick med kameran och får tillbaks en på svenska (eller annat önskat europeiskt språk).
 
Svensk pdf-manual till D90

Hej jag var inne på en sida å registrerade min kamera och blixt och sedan ladda ner manual till min blixt, nu hittar jag inte sidan där jag registrerade , och behöver en manual för Nikon D90 i PDF format. någon som vet sidan?
Vore evigt tacksam =)

MVH// Andreas
 
Varför slog ni in de här två senaste inläggen i den här tråden? De tillförde ju inte en sak, bara en uppmaning att söka efter den....
 
Det tillförde att vi slipper tusen trådar om samma sak för att folk inte orkar söka innan de startar en ny tråd.

Jo, det är bra om trådar som tillför något till den här klistras in i den, men den här hade ju bara försvunnit ned i glömskan när den kommit bort från förstasidan. Nu kommer den att hänga här och inte göra någon glad...
 
Analoga kameror är tydligen passe' för Nikon.

Försöker för mitt liv hitta en manual till en F4s hos Nikon , men det går inte.
Hittade en sida med en scannad manual där man inte kan urskilja vad som är vad , och den var på inte på svenska. Någon med ett tips om var man kan hitta en manual värd namnet?

Med vänlig hälsning Kent
 
ANNONS